بیوگرافی داریوش موفق

تصاویر بیوگرافی داریوش موفق توسط داریوش موواک

داریوش موفق، هنرمند تلویزیون و تئاتر، متولد 1348 در تهران. او در سریال خاتون به کارگردانی تینا پاک روان در نقش تحد کارگی بازی کرد. پس از فارغ التحصیلی در رشته گرافیک برای تحصیل در رشته تئاتر وارد دانشگاه تهران شد. اما تحصیلات خود را در این مسیر به پایان نرساند و مدرکی دریافت نکرد. او کار تئاتر را از کودکی آغاز کرد و به یکی از موفق ترین هنرمندان تئاتر در سال های اخیر تبدیل شد.

فیلمبرداری داریوش موفق

داریوش موفک اولین حضور سینمایی خود را در سال 2006 در فیلم «کومول، شازده کوچولو دانمارک» به کارگردانی رضا بابک انجام داد. بازی در این فیلم با بهره مندی از بازی های دیگرش مثل سریال ما فرشته نیستیم خوب نبود اما تجربه خوبی برای او بود.او در این فیلم در کنار هنرمندانی چون لیلی رشیدی، جمشید جهان زرناد، بهرام شاه محمد لو و پرستو گلستان بازی کرد.یکی از ویژگی های خاص این هنرمند این است که در دوران بازیگری در تلویزیون و سینما حضور داشته است اما مانند اکثر آثارش که 70 درصد آثار او را تشکیل می دهند، بهتر است او را یک هنرمند سینما بدانیم. 29 درصد کار او در تلویزیون است. داریوش مفک در 5 فیلم تحت عنوان خود به نام های عنوان فیلم، مرگ فروشنده، باغ آلبالو، هملت و شازده کوچولو دانمارک، هملت و غیره ظاهر شده است. دو برنامه تلویزیونی او در سریال های ما فرشته نیستیم و هشت بهشت ​​بازی کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی آرون افشار خواننده جوان ایرانی

تولیدات تلویزیونی داریوش موفق

داریوش موفق در سال ۱۳۹۲ در سینما و تلویزیون بسیار فعال بود و در تولیدات مهمی بازی کرد. او در سه فیلم و سریال مهم بازی کرد و با آنها شهرت بیشتری کسب کرد. از جمله آثار مهمی که او بازی کرده می توان به ما فرشته نیستیم، فلورا سام، اشت بهشت ​​سعید علم متولد شده و مرگ دلال کمیاب برخانی مرند اشاره کرد. سریال We Are Not Angels یکی از مهم ترین آثار این هنرمند به حساب می آید.او در سال 1392 در این سریال نقش مهمی را ایفا کرد و مهارت هایش باعث محبوبیت و ارائه به مخاطبان تلویزیون شد.این هنرمند در سال 93 علاوه بر بازی در سریال «ما فرشته نیستیم» در سریال «هشت بهشت» بازی کرد. او این بار با کارگردان سریال سعید علم و هنرمندان دیگری چون فرهاد بشارتی، فرج الله گل سفیدی، علیرضا جعفری و مهدی ساکی همکاری کرد. داریوش مفک در این سال ها با هنرمندان زیادی همکاری کرد که از جمله آنها می توان به لیلی رشیدی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه ادگار آلن پو، نویسنده و شاعر آمریکایی

سریال خاتون

داریوش موفق در فیلم خاتون به کارگردانی تینا پاک روان نقش گرخی را بازی کرد. این سریال که یکی از سریال های جدید تینا پاک روان است، یک درام اجتماعی است که در دهه 1320 در زمان اشغال ایران توسط متفقین اتفاق می افتد. قهرمان سریال زنی مستقل و قوی است که در طول زمان با مشکلات مختلفی روبرو می شود. داریوش موفق با بازی نگار جواهریان، مرجان متقی، بابک حمیدیان، شبنم مقدمی، رضا بهبودی، اشکان خطیبی، ستاره پسیانی، علی فروتن، مهتاب شروتی، غزل شکری، مهران مدیری و…

بیشتر بخوانید: بیوگرافی سهبا شرافتی، عکس و اینستاگرام صهبا شرافتی

جوایز داریوش موفق

این هنرمند در سال 1987 برای بازی در سریال شب آوینیون برنده جایزه جشنواره تئاتر فاگر شد و علاوه بر این برای بازی در جشنواره تئاتر دانشجویی رتبه اول را کسب کرد.

گردآوری: بیوگرافی هنرمندان روبکا

.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طراح و بازیگر

زندگی‌نامه مهراب قاسم‌خانی مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طرح‌ریز و هنرمند مهراب قاسم‌خانی نویسنده و طرح‌ریز صحنهٔ …