ساختمان‌های عجیبی که چشمان هر رهگذری را خیره می‌کنند + تصاویر

 ساختمان‌های عجیب,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

نه تنها سازه‌ها و ساختمان‌های دوران باستان بلکه ساختمان‌های جهان مدرن هم می‌توانند خیره‌کننده باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لیست ورس، سازه‌ها و طراحی‌های باستانی همیشه مورد تحسین قرار می‌گیرند و همیشه از جاذبه‌های گردشگری مهم جهان بوده اند؛ اما معماری‌های مدرن را نیز می توان به یک جاذبه گردشگری تبدیل کرد. در سال‌های اخیر معماران و سازندگان در سراسر جهان ایده‌های قابل توجهی را ارائه داده اند که به ساختمان‌هایی خیره کننده تبدیل شده اند. در این گزارش فقط با تعداد کمی از این نوع ساختمان‌های مدرن آشنا می‌شوید که گاهی می‌توان تصاویر آنها را در صفحات مجازی دید:

هتل سمینوله هارد راک

 ساختمان‌های عجیب,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

در سال ۲۰۱۹، هتل سمینوله هارد راک در هالیوود فلوریدا افتتاح شد که یک سازه عظیم به شکل گیتار است. ساخت و تکمیل این ساختمان حدود یک دهه به طول انجامید. کسانی که در اتاق ۶۳۸ این هتل اقامت می‌کنند، از منظره‌ای شگفت انگیز بهره خواهند برد. این ساختمان که ۳۴ طبقه‌ای است، بخشی از پروژه ۱.۵ میلیارد دلاری برای توسعه این منطقه بود.

مارکتال روتردام

 ساختمان‌های عجیب,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

در ساختمان ترکیبی مارکتال در روتردام شاهد مجموعه‌ای از آپارتمان‌ها که یک طاق عظیم را شکل می‌دهند، هستیم. یک نقاشی دیواری ۱۱۰۰۰ متر مربعی هم فضای داخلی طاق را در بر می‌گیرد. این نقاشی دیواری شامل تصاویر غذا، گل و حشرات است. این بازار که روزانه فعالیت می‌کند، ۹۶ غرفه را شامل می‌شود که در آن غذای تازه و سایر اقلام را به فروش می‌رسانند.

بیشتر بخوانید:  ازدواج روی پل برای فرار از محدودیت های کرونایی/ تصاویر

بوسجس چاپل

 ساختمان‌های عجیب,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این کلیسا در منطقه کیپ غربی آفریقای جنوبی قرار دارد؛ در ساخت سقف آن افت و خیز‌هایی ایجاد شده که پایین‌ترین قسمت آن سطح آبی که آن را احاطه کرده، لمس می‌کند. این سازه که به شکل بال ساخته شده از بخشی از مضامین الهام گرفته که می‌گوید خداوندا عشق بی وقفه تو قیمتی ندارد و مردم در سایه بال‌های تو پناه می‌گیرند. اگر از دور به این سازه نگاه کنید، به نظر می‌رسد که روی آب شناور است.

مشرق‌الاذکار سانتیاگو

 ساختمان‌های عجیب,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این معبد در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد و هر کسی می‌تواند در آن حضور پیدا کند. ساخت این معبد شش سال طول کشیده و ۹ ورودی دارد که شکل یک گل با ۹ گلبرگ را به آن بخشیده است. فضای داخلی آن از سنگ مرمر شفاف پوشیده شده و نمای بیرونی آن با روکش شیشه‌ای رنگ، رنگ‌های زیبای طلوع و غروب خورشید را جذب و منعکس می‌کند. این معبد خیره کننده ۳۰ متر ارتفاع دارد و ظرف سه سال از افتتاح آن بیش از ۱.۴ میلیون بازدید کننده داشته است.

فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی

 ساختمان‌های عجیب,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این مکان که سابقاً فرودگاه سحر نامیده می‌شد، دومین فرودگاه پر رفت و آمد در هند است و در سال ۲۰۱۶ جایزه بهترین فرودگاه هند را به دست آورد. این فرودگاه به نام امپراتور هندی (امپراتوری مارات ها) شناخته شده که در قرن هفدهم زندگی می‌کردند. سقفی که در این فرودگاه ساخته شده یکی از بزرگترین‌ها در نوع خودش است و ۳۰ ستون فولادی برای نگهداری آن ساخته شده است. در طراحی این سقف از طرح‌های روی طاووس الهام گرفته شده که از پرندگان بومی هند هستند.

بیشتر بخوانید:  کرم‌ های خوراکی در راه سوپرمارکت‌ های اروپایی

Jiunvfeng Study

 ساختمان‌های عجیب,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این مکان یکی از جذاب‌ترین سازه‌ها برای بازدیدکنندگان است که در کوه تای قرار گرفته است. کوه تای به عنوان یکی از مشهورترین و مقدس‌ترین کوه‌ها در چین شناخته می‌شود. ایده طراحی این مرکز ایجاد یک ابر شناور معلق در کوه‌ها بوده است. این ساختمان طویل مناظر پانورامایی از کوه در اختیار شما قرار می‌دهد و شامل محل پذیرایی برای کسانی است که می‌خواهند، مدتی بنشینند و مناظر را تماشا کنند. شکل ابری این سازه در شب زمانی خود را نشان می‌دهد که چراغ‌های LED روشن شده و کل ساختمان را به صورت ابر یا هاله نشان می‌دهد.

شهر هنر‌ها و علوم

 ساختمان‌های عجیب,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

یک مجموعه تفریحی، فرهنگی، هنری و علمی است که در شهر والنسیای اسپانیا قرار دارد و یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری این شهر و در نوع خودش بزرگترین مجتمع در اروپا محسوب می‌شود. این مکان شامل یک ساختمان برای مطالعه و اقیانوس شناسی نیز می‌شود و می‌توانید بزرگترین آکواریوم اروپا را در آن پیدا کنید. این آکواریوم شامل ۵۰۰ گونه از حیات اقیانوسی از جمله کوسه، دلفین، پنگوئن و شیر‌های دریایی می‌شود.

بیشتر بخوانید:  ۶ هزار کیلومتر برای شکستن قفل عشق پیموده شد

معبد نیلوفر آبی

 ساختمان‌های عجیب,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

معبد نیلوفر آبی در دهلی، در سال ۱۹۸۶ ساخته شده و قدیمی‌ترین سازه‌ای است که در این لیست می‌توانید پیدا کنید. این مکان هم شباهت زیادی به مشرق‌الاذکار سانتیاگو دارد و به آن تاج محل قرن بیستم گفته می‌شود. طراح این معبد که پیش از همه گیری کووید ۱۹، روزانه ۱۰ هزار بازدیدکننده داشت، جوایز زیادی را دریافت کرده است.

پارک مرکزی وان

 ساختمان‌های عجیب,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

پارک مرکزی وان در سیدنی در واقع ساختمانی است  که نفس می‌کشد. این سازه منحصر به فرد و بزرگ، شامل دو برج و یک استخر و باغ هوایی است. یکی از این برج ها ۱۸ طبقه و دیگری ۳۴ طبقه دارد.

موج

 ساختمان‌های عجیب,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

در سال ۲۰۱۹، مجموعه تلاش‌های معمار‌ها و سازندگان، ساختمان «موج» را در دانمارک خلق کرد. همانطور که از نامش پیداست، این ساختمان طوری ساخته شده که انگار پنج موج در پی یکدیگر قرار گرفته اند. در این ساختمان، ۱۰۰ واحد ساخته شده و در بالای هر سازه یک پنت هاوس قرار دارد. این مکان شگفت انگیز به امید این ساخته شد که به جذب گردشگران کمک کند.

مطلب پیشنهادی

ارسال پیامک انبوه با سیم کارت همراه اول

احتمالا تمام صاحبان کسب و کار، حداقل یک بار به ارسال پیامک انبوه با سیم …