معرفی کتاب مردان مریخی زنان ونوسی نوشته جان گری در سایت ملوبوک

کتاب مردان مریخی زنان ونوسی اثر جان گری است که با موضوع روانشناسی نوشته شده است. این کتاب یکی از پر فروش و پر مخاطب‌ترین کتاب‌های ترجمه شده در ایران می‌باشد.

این کتاب برای اولین بار در سال 1992 منتشر شد.

مردان مریخی زنان ونوسی یک حقیقت مهم در روابط زوج‌های امروزی را حل می‌کند، که عدم ارتباط موثر است. جان گری در این کتاب به جای سرزنش یک شخص و یا یک جنسیت، به تفاوت‌های ذاتی بین نحوه ارتباط زن و مرد می‌پردازد.

می‌توان گفت این کتاب از جامع‌ترین کتاب‌ها در حوزه رهنمودهای روابط زناشویی میان مردان و زنان سراسر دنیا است.

موضوع کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

نویسنده کتاب معتقد است که تفاوت‌های میان زنان و مردان به اندازه‌ای زیاد است که انگار هر کدام از سیاره‌ای متفاوت آمده‌اند.

درواقع این کتاب راهکارهای جدیدی را برای کم کردن نزاع و مشکلات در زندگی زناشویی، بیان می‌کند. خواندن این کتاب با ارزش به زوج‌ها پیشنهاد می‌شود.

نکته جالب آن است که این کتاب با نشان دادن تفاوت‌های میان زن و مرد پیوند آن‌ها را عمیق‌تر می‌کند. علاوه بر آن راهنمایی‌های کارآمدی را برای رفع بی‌توجهی و سوء برداشت‌ها ارائه می‌دهد؛ در نتیجه باعث ایجاد عشق و علاقه بیشتری میان زن و مرد می‌شود.

بیشتر بخوانید:  کارخانه محصولات نیوجرسی بتنی

عنوان کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی

دلیل نام گذاری کتاب چیست؟

برخی بر این باورند که مردها مریخی هستند؛ زیرا در زمان انسان‌های اولیه بدنبال شکار بودند.

زنان ونوسی هستند به این دلیل که آن‌ها به دنبال یافتن روش‌های ارتباطی و اجتماعی برای تربیت موثر فرزندانشان هستند. درواقع نام کتاب بیانگر این موضوع است که زنان و مردان از دو سیاره مختلف هستند.

نویسنده

جان گری در دهه 1970 میلادی متولد شد. او یک کشیش بود. جان 5 برادر داشت که یکی از آن‌ها دچار مشکل دو قطبی بود. او برای کمک به برادرش شغل خود را رها کرد و در رشته روانشناسی ادامه تحصیل داد. شرایط زندگی او از جمله داشتن خانواده‌ای مردانه با وجود 5 برادر و شغل کشیش بودن آن؛ سبب می‌شد زمانی که در میان زن‌ها قرار می‌گرفت بسیار معذب شود. همان زمان بود که متوجه تفاوت‌های ذاتی زنان و مردان شد. جان برای نوشتن مردان مریخی زنان ونوسی در تلاش بود با دیدی عدالت گونه و به دور از قضاوت‌های جنسیتی تنها به تفاوت‌های ذاتی زن و مرد بپردازد.

بیشتر بخوانید:  بهترین آرایشگاه زنانه خوب در زعفرانیه تهران چه ویژگی های دارد

زندگینامه استاد شهریار

محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، شاعر بزرگ ایرانی است.

وی متولد 11 دی 1285 و در تاریخ 27 شهریور 1367 درگذشت. شهریار اهل تبریز بود و به زبان‌های فارسی و آذربایجانی شعر سروده است.

خلاصه‌ای از زندگینامه شهریار

شهریار در خانواده‌ای اهل ادب در روستای خشگناب بستان آباد در شهر تبریز به دنیا آمد. تولد او متقارن با انقلاب مشروطیت بود.

او در سال 1300 برای ادامه تحصیل در دارالفنون به تهران آمد و در سال 1303 وارد مدرسه طب شد.

شهریار در تهران عاشق دختری به نام ثریا می‌شود؛ اما پدر ثریا به دلیل شرایط مالی شهریار با ازدواج آن‌ها مخالفت می‌کند. سرانجام ثریا با چراغعلی سالار معروف به امیر اکرم ازدواج کرد. شهریار که تنها شش ماه با گرفتن مدرک دکترا فاصله داشت؛ به دلیل شکست عشقی تحصیل را رها کرد.

وی در خصوص این عشق نافرجام سروده است:

یار و همسر نگرفتم که گرو بود سرم

تو شدی مادر و من با همه پیری پسرم

بیشتر بخوانید:  عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای جهان را بشناسید

تو جگر گوشه هم از شیر بریدی و هنوز

من بیچاره همان عاشق خونین جگرم

خون دل میخورم و چشم نظر بازم جام

جرمم این است که صاحبدل و صاحبنظرم

منکه با عشق نراندم به جوانی هوسی

هوس عشق و جوانیست به پیرانه سرم

پدرت گوهر خود تا به زر و سیم فروخت

پدر عشق بسوزد که در آمد پدرم

 

برای خواندن ادامه مطالب می‌توانید به سایت ملوبوک مراجعه کنید.

سایت ملوبوک علاوه بر فعالیت در حوزه موسیقی و معرفی سبک‌های مختلف موسیقایی به بررسی و معرفی کتاب در زمینه‌های مختلف فرهنگی از جمله: ادبی، روانشناسی، تاریخ و … نیز می‌پردازد. این سایت که به طور کلی در زمینه فرهنگ و کتاب در حال فعالیت است کار خود را از اواسط آبان 1400 شروع کرده‌است. تاکنون نیز مطالبی از جمله بررسی کتاب شازده کوچولو، الیف شافاک، بررسی موسیقی متن فیلم‌های برجسته جهان از جمله شوالیه تاریکی و پدرخوانده و تاثیر موسیقی بر سلامتی بدن و سبک زندگی و … در این سایت در اختیار خوانندگان قرار گرفته‌است.

مطلب پیشنهادی

ایده جدید و جذاب طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

عکس غرفه نمایشگاهی غرفه‌ سازی نمایشگاه، فرصتی طلایی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است تا محصولات …