چگونه کتاب بخوانیم

شما چه به داستان نویسی و چه غیر داستانی، شعر و کتاب های درسی علاقه مند باشید، تعدادی تکنیک وجود دارد که می توانید برای به دست آوردن بیشترین تجربه ادبی خود از آنها استفاده کنید.

روش های مطالعه, راهنمای کتاب خواندن

کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کنید

با مراحل اساسی شروع می شود

کتاب را انتخاب کنید. اگر برای لذت بردن خودتان در حال خواندن هستید، احتمالاً می خواهید یک کتاب داستانی با علاقه عمومی یا کتاب های غیر داستانی را انتخاب کنید. به معنای واقعی کلمه میلیون ها کتاب وجود دارد، بنابراین یافتن کتابی مناسب برای شما می تواند چالش برانگیز باشد.

مکان خوبی برای شروع این است که با فکر کردن در مورد آنچه دوست دارید، و همچنین در مورد چیزهایی که دوست ندارید، باشد. به خاطر داشته باشید که چند نوع کتاب مختلف در آنجا وجود دارد.

 دانستن سلیقه شخصی شما واقعاً می تواند به شما کمک کند کتابی را پیدا کنید که از خواندن آن لذت ببرید. فقط به این دلیل که شخص دیگری می گوید یک کتاب خوب است به این معنی نیست که شما لزوماً از آن لذت خواهید برد. برخی از مردم از رمان های خیالی لذت می برند، برخی دیگر از آنها متنفر هستند.

در مورد خواندن فکر کنید که چه نوع تجربه ای را می خواهید داشته باشید. آیا شما می خواهید یک داستان ماجراجویی عجول و غریب؟ اکتشاف مغزی از ایده ها؟ سفری احساسی در زندگی شخصیتهای باورپذیر؟ چه مدت می خواهید کتاب بخوانید؟ چقدر می خواهید این چالش برانگیز باشد؟ آیا دیدگاه های خاصی وجود دارد که می خواهید کتاب شما از آن استقبال کند یا از آن جلوگیری کند؟ پاسخ به این سؤالات زمینه كتابهای احتمالی را كاهش می دهد.

 باریک کردن کتاب های غیر داستانی می تواند کمی راحت تر از کتابهای داستان باشد. محبوب ترین کتاب های غیر داستانی تاریخ یا شرح حال افراد مشهور است. آیا یک شخص مشهوری وجود دارد که دوست دارید درباره آن بیشتر بدانید؟ آیا می خواهید در مورد یک کشور، یک نقطه عطف، یک جنگ، یک رویداد تاریخی بیشتر بدانید؟ آیا می خواهید در مورد اقیانوس ها، دایناسورها یا دزدان دریایی یا جادوی صحنه اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ هرچه فکر می کنید یک کتاب غیر داستانی در مورد آن نوشته است ، بسیار زیبا است.

 فقط به این دلیل که در مورد چیزی که مورد علاقه شماست یک کتاب غیر داستانی پیدا می کنید. برخی از کتاب ها به خوبی نوشته شده و جالب هستند، و برخی دیگر خسته کننده هستند. اگر در مورد چیزی که دوست دارید کتاب غیرداستانی پیدا کنید، ابتدا دو صفحه اول را بخوانید تا ببینید سبک نویسنده را دوست دارید یا خیر. اگر در صفحه اول کتاب را دشوار یا کسل کننده می دانید، پس بدانید هرچه بخوانی بهتر نمی شود.

 به کتابخانه بروید. کتابخانه مکان مناسبی برای جستجوی کتاب ها است، زیرا اگر می بینید که یکی از علاقه های شما را نشان می دهد، حتی برای خواندن آن نیز نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. به كتابدار درباره آنچه علاقه دارید بگویید و از او بخواهید كه شما را به یك یا دو منطقه از كتابخانه نشان دهد كه در آنجا می توانید كتاب های جالب و مربوط به علایق خود پیدا كنید.

کتاب را با جلد آن داوری نکنید. عنوان و تصویرهای جلد ممکن است خسته کننده و باب سلیقه شما به نظر نرسد، اما در داخل این کتاب می تواند جهانی از لذت باشد که شما را مجذوب خود می کند. با این وجود همیشه اینگونه نیست، بنابراین حتما عاقلانه انتخاب کنید! همچنین به ضخامت کتاب توجه کنید.

اگر خواندن سریع همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید، یک کتاب بزرگ و سنگین مناسب نخواهد بود و بالعکس. و در آخر اینکه، اگر کتاب دیگری را برای شخص دیگری غیر از خود خریداری می کنید، به سن و علاقه آنها فکر کنید، اگر برای کودک خریداری می کنید، کتاب های بزرگسالان برای آن ها ایده آل نیست.

 از اطرافیان بپرسید. دوستان خوب و نزدیکان ممکن است بتوانند بر اساس آنچه از آنها لذت می برند کتاب هایی را به شما توصیه کنند و فکر می کنند شما نیز از آنها لذت خواهید برد. اما مراقب باشید زیرا برخی از افراد دوست دارند داستان های طولانی را بخوانند در حالی که دیگران این کار را نمی کنند. اگر به عنوان مثال عاشق علم هستید ، کتابهای علوم را جستجو کنید.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه فرخی سیستانی شاعر برجسته ایرانی

 آنلاین بررسی کنید. اینترنت پر از دوستداران کتاب است که بیش از این خوشحال می شوند که نظرات خود را در مورد عناوین مختلف به اشتراک بگذارند. جمعی پیدا کنید که در مورد کتاب ها بحث کند و موضوعاتی را که دوست دارید جستجو کنید، یا فقط به سایت های خرده فروشی آنلاین مراجعه کنید. در هر صورت روشی عالی برای درک سریع عناوین محبوب در هر دسته از کتابها است.

 آن را به یک رویداد گروهی تبدیل کنید.

 بسیاری از باشگاه ها در مورد ژانر خاصی از کتاب ، مانند داستان های علمی یا عاشقانه ها متمرکز هستند، اما برخی از آنها عمومی تر هستند.

 خواندن داستان ها به طور مرتب در بسیاری از کتابفروشی های مستقل اتفاق می افتد.

 گاهی اوقات نویسندگان سخنرانی می کنند. بروید و گوش دهید تا ببینید که آیا کتاب آنها چیزی به نظر می رسد که دوست داشته باشید بخوانید. برخی از کتابها با توضیح مختصر شروع می شوند، بنابراین پس از خواندن چند صفحه اول حوصله خود را ندارید. به یاد داشته باشید هر داستان یک درس دارد.

مهارت های کتاب خواندن,راهنمای مطالعه کردن

کتابی را که می خواهید بخوانید به دست آورید

کتابی را که می خواهید بخوانید به دست آورید. چند روش مختلف برای تحقق این امر وجود دارد:

 کتاب را از کتابخانه بررسی کنید. نکته مثبت این روش این است که این برنامه رایگان و آسان است. اگر عضویت در کتابخانه ندارید، فقط وارد کتابخانه شوید و یکی از آنها را بخواهید.

 بسیاری از سیستم های کتابخانه به شما امکان می دهند نسخه ای از کتاب مورد نظر خود را از قبل به صورت الکترونیکی رزرو کنید ، و سپس در دسترس بودن کتاب را به شما اطلاع می دهند تا بتوانید آن را بررسی کنید.

 توجه داشته باشید که اگر می خواهید یک کتاب بسیار پرطرفدار بخوانید ، ممکن است هفته ها یا ماه ها در لیست انتظار یک نسخه بمانید.

 کتاب را بخرید. از یک کتاب فروشی یا دکه روزنامه فروشی دیدن کنید و نسخه شخصی خود را خریداری کنید تا هر زمان که دوست دارید نگه دارید. مزیت این روش این است که با کمی کار معمولاً حتی می توانید داغترین کتاب ها را پیدا کنید و بلافاصله آنها را بخوانید؛ نکته منفی این است که برای خرید کتاب باید پول بپردازید.

 از آنجا که هزینه پرداخت می کنید، حتما کتاب را انتخاب کرده و ابتدا چند صفحه از آن را در فروشگاه بخوانی، بنابراین می توانید بگویید که از سبک نوشتن نویسنده لذت می برید یا خیر.

 کتاب را قرض بگیرید. دوستان و آشنایانی که کتابی را برای شما توصیه می کنند ، اغلب نسخه خاص خود را خواهند داشت.

 مطمئن باشید که از کتاب هایی که به شما قرض داده شده است بسیار مراقبت کنید و به موقع آنها را بخوانید و تحویل بدهید..

 خرید الکترونیکی کتاب. با ظهور خوانندگان الکترونیکی قابل حمل و تلفن های هوشمند در طی چند سال گذشته، چاپ های الکترونیکی چاپ شده از کتاب های چاپی روز به روز رایج تر می شوند.

 هزینه خرید یک کتاب مجازی اغلب کمی کمتر از هزینه خرید یک نسخه فیزیکی است، بنابراین اگر خواننده کتاب هستید، با این کار ممکن است کمی پول صرفه جویی کنید. اگر می دانید که آن را تمام نمی کنید، کتابهای عظیمی خریداری نکنید.

 مانند یک کتاب کاغذ و جوهر، یک کتاب الکترونیکی برای شماست که پس از پرداخت هزینه آن، آن را نگه دارید. تنها نکته منفی این است که ،بر خلاف کتاب های کاغذی، شما نمی توانید آنها را پیاده کنید زیرا این کتاب در دستگاه شما نصب شده است.

 به یاد داشته باشید که خواندن و حمل کتاب های کاغذی برای تعطیلات طولانی یا سفرهای کمپینگ برای شما سختتر است.

شیوه خواندن کتاب درسی,مراحل خواندن کتاب

خواندن و حمل کتاب های کاغذی برای تعطیلات و سفرها برای شما سختتر است

بیشتر بخوانید:  زندگینامه رابعه بلخی مادر شعر فارسی

کتابت را بخوان. یک مکان راحت برای نشستن پیدا کنید، مطمئن شوید که نور زیادی وجود دارد. از ابتدا شروع کنید، که معمولاً فصل اول است مگر اینکه مقداری توضیح اول آن وجود داشته باشد و هر صفحه را به ترتیب بخوانید تا کتاب به پایان برسد. اگر مطالب نهایی وجود دارد، قبل از خواندن آن منتظر بمانید تا بقیه کتاب را تمام کنید.

 تصمیم بگیرید که مطالب اولیه را بخوانید یا نه. مطالب اولیه ابتدای کتاب است که فصل اول کتاب نیست. این در چهار طعم اصلی عرضه می شود و هر نوع هدف دیگری را ارائه می دهد. شما می توانید به تنهایی تصمیم بگیرید که آیا می خواهید بخش خاصی از مطالب اولیه آن را بخوانید یا خیر. چهار نوع مطلب اولیه عبارتند از:

 تقدیرنامه ها: بخش کوتاهی که شامل افرادی می شود که در طی نوشتن به نوعی به نویسنده کمک کرده اند. اگر دوست دارید می توانید بخوانید، اما بیشتر مردم زحمت نمی کشند. تقدیرنامه ها معمولاً در انتهای کتاب نیز ظاهر می شوند.

 پیشگفتار: پیشگفتار توسط نویسنده ای متفاوت از شخصی که کتاب را تألیف کرده است نوشته شده است، بنابراین معمولاً فقط در نسخه های بعدی کتاب مشاهده می شود که در گذشته به نوعی تأثیر گذاشته است، مانند یک رمان برنده جایزه یا یک کار علمی مهم مقدمه کمی در مورد آنچه از کتاب انتظار دارد، و چرا ارزش خواندن دارد صحبت می کند.

 مقدمه: مقدمه توسط نویسنده کتاب نوشته شده است. معمولاً (اما نه همیشه) کوتاهتر از پیشگفتار است، و اساساً مقاله ای است که توضیح می دهد که چگونه و چرا کتاب نوشته شده است. اگر به زندگی شخصی نویسنده یا روند خلاقیت علاقه مند باشید، پیشگفتار می تواند بینش ارزشمندی را به شما ارائه دهد.

 مقدمه: مقدمه مکانی است که نویسنده به طور مستقیم با خواننده صحبت می کند و کتاب را معرفی می کند، هدف خود را بررسی می کند و باعث ایجاد هیجان در خواننده می شود تا بتواند آن را بخواند. مقدمه ها بیشتر در کتب غیر داستانی از کتاب های داستانی یافت می شود. اگر ترجیح می دهید قبل از چند مورد در کتاب بدانید، خواندن نویسندگان مقدمه پس از آن ایده خوبی خواهد بود.

 تصمیم بگیرید که آیا می خواهید مطالب نهایی را بخوانید یا خیر. مطالب نهایی نوشتن مطالب دیگر، معمولاً توسط نویسندگان مختلف است که پس از پایان کتاب اصلی ظاهر می شود.

 مطالب نهایی معمولاً از مقاله یا سرمقاله هایی در مورد خود کتاب تشکیل شده است، و معمولاً خارج از “نسخه های مطالعاتی” آکادمیک کتاب های بسیار مشهور دیده نمی شود.

 اگر از یک کتاب بسیار لذت می برید، مطالب نهایی می تواند فرصتی برای تجدید نظر در بخش هایی از آن به شما بدهد. بیشتر مردم آن را نادیده می گیرند.

خواندن یک کتاب واقعا خوب یک تجربه جذاب است که باعث می شود زمان از آن عبور کند. یک نشانک آماده داشته باشید و مطمئن باشید که مدت طولانی خواندن را در یک جلسه نمی گذرانید.

(اگر مجبورید یک تایمر را بر روی تلفن خود تنظیم کنید یا تماشا کنید.) این به شما امکان می دهد که از این کتاب بیشتر لذت ببرید، و مانع از این می شوید که زمان خود را گم نکنید یا مسئولیت های دیگر را از دست ندهید زیرا در کتاب خود گم شده اید.

روش های خواندن کتاب,اصول و روش مطالعه کردن

یک ساعت یا تایمر برای زمان مطالعه کردن خود فراهم کنید

خواندن کتاب مقاله یا شعر

فهرست مطالب را مشاهده کنید. اکثر کتاب هایی که از بسیاری از قطعات کوچکتر تشکیل شده اند، دارای جدول مشخصی از مطالب هستند تا بتوانند به سرعت به یک قطعه خاص دست پیدا کنید. برخی نیز در انتها یک فهرست دارند که در آن کلمات کلیدی و اصطلاحات مهم دیگر را به همراه شماره صفحه که در آن هریک ظاهر می شود، لیست می کند.

راهنمای کتاب خواندن, شیوه کتاب خواندن

فهرست مطالب را مشاهده کنید

بیشتر بخوانید:  زندگی نامه پیر امیدیار +عکس

 یک روش مؤثر برای انتخاب به کتاب شعرها یا مقاله ها، انتخاب چیزی است که جالب به نظر می رسد و به سمت آن می روید، نه اینکه از همان ابتدا شروع کنید. می توانید ابتدا این مورد را بخوانید و تصمیم بگیرید که در مورد آن چه احساسی دارید، سپس روش مرور خود را مطابق با آن تنظیم کنید تا اطلاعات بیشتری از آنچه دوست دارید پیدا کنید و چیزهای کسل کننده یا کمتر چشمگیر را برای آخرین بار ذخیره کنید.

شعرها را به صورت مخلوط بخوانید لازم نیست آن ها را به صورت مرتب و پشت سر هم بخوانید.

 تجربه خود را بسازید. به جای اینکه فقط بخواهید مستقیم از طریق آن بخوانید، آن را مطابق هوس شخصی خود قرار دهید. از خواندن آن شگفت زده و خوشحال شوید و منتظر هستید تا بعداً آن قسمت خوب بیاید.

 حواستان را جمع کنید. هرچه با توجه به لحن کتاب متناسب تر می شوید، مواردی که پیش از این کسل کننده به نظر می رسید، جالب خواهد شد، بنابراین همیشه چیزهای بیشتری برای مطالعه خواهید داشت.

تعاملی بخوانید. با تأکید بر قسمت های مورد علاقه خود ، آن را به بخشی از زندگی خود تبدیل کنید. شما می توانید از آن را بسیار بیشتر لذت ببرید.

 آنچه را که می خوانید، پیگیری کنید. برای مواردی که از آنها لذت می برید شماره صفحه یا نام نویسندگان را بنویسید تا بتوانید به راحتی در آینده آنها را دوباره مرور کنید.

 از مداد استفاده کنید. اگر صاحب کتاب هستید، هر جا خط و کلمه ای را دیدید که توجه شما را جلب کند، به آرامی آنرا با مداد علامت گذاری کنید.

خواندن کتاب درسی

یادداشت کنید خواندن کتاب درسی برای تفریح ​​امکان پذیر است، اما تمرین خیلی متداول نیست. بیشتر افراد به دلیل نیاز به کسب اطلاعات، کتاب درسی را می خوانند و کتابهای درسی منبع بسیار خوبی از اطلاعات متمرکز و کاملاً واضح در بسیاری از مباحث هستند. برای به دست آوردن بیشترین استفاده از خواندن کتاب درسی خود، هنگام خواندن کتاب یک دفترچه یادداشت در کنار خود داشته باشید.

راهنمای مطالعه کردن,روش های مطالعه

هنگام خواندن کتاب یک دفترچه یادداشت در کنار خود داشته باشید

 یک الگوی تنظیم کنید. یک بار یک پاراگراف را بخوانید، سپس متوقف کنید و در مورد آنچه گفته شد یادداشت کنید. سعی کنید آن را در یک یا دو عبارت یا جمله سریع قرار دهید.

 نتایج خود را مرور کنید. در پایان جلسه، یک نسخه شخصی از تمام اطلاعات مورد نیاز خود را خواهید داشت. آن را بخوانید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز برای شما معنی دارد.

توسط فصل بخوانید. در بیشتر موارد، خواندن کتاب درسی از ابتدا تا انتها ضروری نیست، اما پرش از بخش به بخش نیز خیلی مفید نیست. در عوض، هر بار که حتی بخشی از یک فصل را بخوانید، اگر قبلاً این کار را نکرده اید، قصد دارید که کل این فصل را بخوانید.

 بیشتر از آنچه می خوانید درک کنید. خواندن کل فصل به منظور یک بار، تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در یک زمینه محکم قرار می دهد، درک آن را آسان تر و به یاد آوردن آن را آسان تر می کند.

 یک دامنه پیروزی بگیرید. نیازی به خواندن کل فصل نیست که چند بار آنرا بخوانید. شما می توانید قمست مهم فصل را انتخاب کنید.

ادامه دادن. اگر مشغول خواندن کتاب درسی هستید، احتمالاً برای صنفی است که می خواهید از آن عبور کنید. برای خواندن کتاب های درسی متراکم، زمان زیادی لازم است، بنابراین بهترین راه برای مقابله با آنها این است که زود شروع کنید و سعی کنید هر بار که یک کتاب را باز می کنید، پیشرفت پایدار داشته باشید.

 آن را به یک تاریخ تبدیل کنید. حداقل چند روز در هفته فضای منظم را برای خواندن کتاب درسی خود برنامه ریزی کنید و خیلی راحت تر از آن پیش می رود که قبل از هر آزمون سعی کنید همه آنرا درست کنید.

 

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

نحوه عملکرد جاروبرقی

جارو برقی حاوی 1 موتور می باشد که توسط برق روشن می شود نحوه عملکرد …