راهنمای خرید شال حریر

شال در زمان قدیم به پارچه ای پشمی و کرکی گفته می‌ شد که برای پوشاندن گردن و سر استفاده می گردیده و در تولید لباس و غیره به کار برده می شد اما امروزه استفاده متفاوتی از شال می شود.

شال در جامعه امروزی به پارچه ای برای پوشاندن سر گفته می شود که با رنگ ها و طرح های متنوع توسط شرکت های گوناگون تولید شده و در اختیار عموم قرار گرفته است.

شال جایگاه ویژه ای در بین جوانان دارد به دلیل سهولت در استفاده و زیبای که در آن به کار رفته است. و هر بانوی شیک پوشی در هرگونه مراسم مجلسی و مهمانی های شبانه می تواند از آن برای زیبا تر جلوه دادن پوشش خود استفاده نماید.

شال ها انواع مختلفی اعم از مجلسی، اسپرت و غیره دارد و دارای جنس های متنوع نیز می باشد که در این مقاله در رابطه با خرید شال حریر به شما اطلاعاتی خواهیم داد.

شال حریر

خریدن شال و روسری جز یکی از نیاز های بانوان می باشد که به دلیل راحتی استفاده از شال، اکثر مردم خرید شال را ترجیح داده.

یکی از انواع شال، شال حریر است که در خرید آن باید دقت به خرج داده و از ویژگی های آن اطلاع داشته باشید. جنس حریر به دلیل سبک بودن یکی از ویژگی های مثبت آن بوده و توجه بسیاری را به خود جلب نموده است.

بیشتر بخوانید:  معرفی فروشگاه آهن‌آلات آهن بورس

حریر از الیاف طبیعی ساخته شده که باعث ایجاد حساسیت نمی شود و جنس این پارچه بسیار نازک و مناسب فصل تابستان نیز می باشد. در برخی از شرکت های سازنده شال حریر از تار پود ساتن برای تولید استفاده می کنند.

حریر به دلیل انعطاف پذیری زیادی که دارا می باشد می توان انواع طرح ها را به روی آن ایجاد کرد و برای انواع مجالس آماده کرد.

شال حریر پلیسه در مهمانی های مجلسی به دلیل درخشان بودن حریر همچنان زیبایی خاصی که دارد قابل استفاده بوده. همچنین شما می توانید از شال حریر ساده در دور همی های روزانه به عنوان پوشش خود استفاده کرده و از سبکی و زیبایی آن لذت ببرید.

یکی دیگر از ویژگی های که شما هنگام خرید شال حریر باید به آن دقت نمایید فصلی است که برای آن مد نظر شماست. این پارچه به دلیل شفاف و نازک بودن برای فصول گرم سال مناسب بوده ولی در فصل های خنک نمی تواند شما را برابر سرما حفظ نماید.

نکاتی در انتخاب شال حریر

شال حریر جنس های متفاوتی دارد که برای انتخاب درست باید به آن توجه داشته باشید.

یکی از انواع حریر، حریر کریشه مانند است که جنس بسیار نرم داشته اما به دلیلی بافتی که در آن به کار رفته است امکان نخ کش شدن وجود دارد در انواع ساده و طرح دار موجود می باشد، جنس آن نرم و لطیف هست و به همین دليل باعث سر خوردن روز سر نمی شود.

بیشتر بخوانید:  نجات پرنده در حال مرگ با انجام CPR

از این شال به دلیل نخ کش شدن مراقبت بسیاری باید داشت.

همچنین حریر هایی که جنس آن ها مانند نخ می باشد به حریر نخ معروف هستند. این نوع پارچه همانطور که از اسمش مشخص است جنسی بسیار خنک داشته و انتخاب مناسبی برای فصل تابستان می باشد اما ممکن است خاصیت چروک شدن بسیاری داشته و شما را از خرید منصرف نماید.

این شال امکان آب رفتگی دارد به دلیل جنس پارچه که از پنبه می باشد. افرادی که به الیاف مصنوعی حساسیت داشته از این حریر نخی استفاده کنند زیرا در آن از الیاف پلاستیکی استفاده نشده و حساسیت زا نمی باشد.

نوعی پارچه حریر به اسم ژورژت وجود دارد که لطیف و نازک می باشد ، آب رفتگی و چروک شدن ندارد همچنین از این نوع پارچه می توان برای خود لباس بدوزید و با همان شال ست نمایید.

شال حریر پلیسه که امروزه بسیار باب شده است مورد سلیقه بسیاری می باشد. این  شال در مدل های طرح دار و ساده موجود است که به دلیل مدل پلیسه بودن بسیار زیبا برای مجالس و مهمانی ها خواهد بود.

شاید شما هم در مغازه های شال فروشی نگاهتان به پارچه های براق افتاده باشد و توجه شما را جلب کرده است. این پارچه همان حریر های براق است که زیبایی بسیاری داشته و مناسب مجالس عروسی و غیره است اما شما با خریدن آن باید انتطار سر خوردن را داشته باشید و در انتخاب آن دقت به خرج دهید.

بیشتر بخوانید:  بهترین نژاد های سگ برای هر فردی

بنابرین برای خرید شال حریر به نکات بالا دقت نمایید تا بتوانید خریدی مناسب داشته باشید.

نگهداری و شستشو شال حریر

شال حریر به دلیل الیاف استفاده شده در آن از قیمت بالایی برخور دار است بنابرین برای نگه داری آن باید توجه بسیاری داشته تا از آسیب به آن جلوگیری کرده.

بسیاری از افراد از شستشو شال حریر ترسیده و ترجیح داده آن را نشویند در صورتی که راه های گوناگونی برای شستن و تمیز نگه داشتن آن وجود دارد.

شما برای تمیز کردن آن می توانید از خشک شویی کمک گرفته ولی اگر می خواهید در منزل آن را  شسته به نکات زیر توجه نمایید.

برای شست شوی حریر بهتر است از آب ولرم استفاده کرده تا موجب آسیب به الیاف آن نشده همچنین با کوتاه کردن ناخن از نخ کش شدن آن جلوگیری کرده.

از مواد شوینده قوی استفاده نکنید بلکه با موادی ملایم آن را شستشو داده تا آسیبی به شال وارد نشود.

بهتر است برای شست و شو از ماشین لباس شویی استفاده نکنید ولی اگر قصد شستن با ماشین را داشتید روی درجه مخصوص حریر گزاشته و از دور تند خشک کن استفاده نشود.

همچنین برای خشک کردن، آن را روی سطح صافی گزاشته تا از چروک شدن شال جلوگیری شود.

مطلب پیشنهادی

ایده جدید و جذاب طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

عکس غرفه نمایشگاهی غرفه‌ سازی نمایشگاه، فرصتی طلایی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است تا محصولات …