ارسال پیامک انبوه با سیم کارت همراه اول

احتمالا تمام صاحبان کسب و کار، حداقل یک بار به ارسال پیامک انبوه با سیم کارت همراه اول یا ایرانسل فکر کرده و درباره آن به جست و جو پرداخته‌اند. اما بارها و بارها هم در مقالات و سایت‌های مختلف درباره ارسال پیامک از طریق سیم کارت شخصی صحبت شده و باگ‌های آن بررسی شده است. در ادامه این مطلب هم سعی داریم یک بار برای همیشه این موضوع را به صورت دقیق و کامل بررسی کرده و به سوالات حول محور آن، پایان دهیم تا در هزینه ارسال اس ام اس انبوه صرفه جویی داشته باشیم.

 

ارسال پیامک انبوه از خط شخصی

ارسال پیامک انبوه از خط شخصی کار چندان منطقی و درستی نیست؛ حتی اگر یکی دو بار در تعداد محدود هم رخ دهد، قابل استفاده به صورت بلند مدت نیست. این نکته هم که می‌گوییم، دلایل متعددی دارد که احتمالا با آگاهی از آن، به صورت کامل متوجه ماجرا خواهید شد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا معایب و مزایای مختلف ارسال پیامک انبوه از خط شخصی را با هم بررسی کنیم.

معایب ارسال پیامک از سیم کارت همراه اول

هر پدیده‌ای همیشه دارای مزایا و معایب خاص خود است؛ ارسال پیامک با استفاده از خط شخصی هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه معایب و مزایای این روش ارسال پیام انبوه را بررسی می‌کنیم تا تصمیم‌گیری برایتان راحت‌تر شود.

  • محدودیت حجم ارسال: استفاده از خط شخصی برای ارسال پیامک ممکن است محدودیت‌هایی در حجم ارسال داشته باشد. برای مثال ارسال پیامک از یک تعدادی بیش‌تر، باعث مسدود شدن سیم کارت خواهد شد. اگر تعداد پیامک ارسالی شما با یک متن واحد، بیشتر از تعداد 100 عدد باشه، احتما مسدودی سیم کارت شما بالا می‌رود.
  • زمان مصرف شده: ارسال پیامک از خط شخصی زمان بیشتری را نسبت به استفاده از سیستم‌های ارسال پیامک تبلیغاتی دیگر نیاز دارد؛ زیرا باید هر پیامک را به صورت دستی ارسال کنید. در نتیجه زمان مصرف شده و وقت گرفته شده از هر شخص هم باید جزو هزینه‌های تمام شده محسوب شود. در صورتی که با استفاده از سامانه پیامکی، شما فقط لیست کلی ارسال‌هایتان را به سامانه می‌دهید و تمامی کارها به صورت اتوماتیک و سیستمی انجام خواهد شد.
  • اعتبارسنجی مخاطبین: هنگامی که پیامک با سر شماره شخصی ارسال شود، اعتماد به آن برای افراد سخت می‌شود. برخی مخاطبان ممکن است پیامک‌هایی که از شماره شخصی شما دریافت می‌کنند را به عنوان پیام‌های ناخواسته یا اسپم در نظر بگیرند؛ بنابراین تعداد زیادی مخاطب را از این روش از دست می‌دهید.
  • آسیب زدن به اعتبار برند: وقتی شما از یک سیم کارت شخصی پیام بفرستید، سیم کارت تان ممکن است مسدود شود و در ادامه مجبور به تهیه سیم کارت جدیدی شوید و این روند ادامه خواهد داشت. در چنین شرایطی مخاطبی که می‌بیند شما هر بار با یک خط پیام‌تان را ارسال می‌کنید، ذهنیت مثبتی نسبت به برند شما نخواهد داشت.
  • ارسال پیامک با سامانه پیامکی امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهد که به گرفتن نتیجه بهتر از بازاریابی پیامکی منجر می‌شود؛ در صورتی که استفاده از سیم کارت شخصی، این امکانات را نخواهد داشت.
بیشتر بخوانید:  کرم‌ های خوراکی در راه سوپرمارکت‌ های اروپایی

مزایای ارسال پیامک با سیم کارت همراه اول

  • یک مزیت ارسال پیامک با سیم کارت شخصی، هزینه ارسال اس ام اس انبوه است که کم‌تر از ارسال با سامانه است.
  • مزیت دیگر ارسال اس ام اس انبوه با سیم کارت شخصی، دسترسی راحت به بلک لیست است؛ یعنی دسترسی به افرادی که پیامک‌های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند.

بهترین جایگزین برای ارسال پیامک با سیم کارت همراه اول

درباره مزایا و معایب ارسال پیامک با سیم کارت شخصی، از جمله سیم کارت همراه اول صحبت کردیم؛ حالا اما اگر تصمیم گرفتید که با توجه به معایب ارسال پیامک با سیم کارت، پیامک‌هایتان را به نحو دیگری ارسال کنید، سوال‌ این است: بهترین جایگزین چیست؟

بهترین جایگزین برای ارسال پیام انبوه با سیم کارت شخصی همراه اول یا هر اپراتور دیگری، استفاده از پنل پیامکی با سامانه پیامک انبوه است. سامانه پیامک انبوه، یک نرم‌افزار تحت وب است که در کامپیوتر یا گوشی موبایل شما قابل دسترسی است. با استفاده از سامانه پیامکی، شما می‌توانید پیام‌هایتان را به هر تعداد که می‌خواهید بدون هیچ محدودیتی، ارسال کنید.

بیشتر بخوانید:  ساکارز را از کجا تهیه کنیم؟

پس از تهیه سامانه پیامکی، امکانات مختلفی در دسترس شما قرار می‌گیرد که در تمامی مراحل ارسال پیامک، ممکن است برای شما کاربردی باشد و بتوانید با استفاده از آن امکانات، کمپین تبلیغاتی خود را با موفقیت بیشتری اجرا کنید.

ارسال پیامک به سیم کارت های همراه اول

اگر شما قصد ارسال پیامک سیم کارت های همراه اول را داشته باشید، روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه با هم مرور و بررسی خواهیم کرد:

ارسال پیامک به سیم کارت های همراه اول با استفاده از روش LBS

در این روش، پیام‌های شما به افرادی ارسال می‌شود که از دکل همراه اول منطقه مورد نظر شما، آنتن می‌گیرند؛ این روش جزو روش‌های ارسال پیامک منطقه‌ای محسوب می‌شود و انتخاب این روش دو معیار اساسی دارد: ارسال به شماره‌های همراه اول و ارسال به منطقه‌ خاص مدنظر شما.

ارسال پیامک از روی نقشه به سیم کارت های همراه اول

این روش هم جزو روش‌های ارسال منطقه‌ای است؛ در این روش شما می‌توانید شماره‌های همراه اولی که در منطقه خاصی هستند را انتخاب کرده و به همان گروه پیامک خود را ارسال کنید. مثلا شماره‌های همراه اول موجود در منطقه خاصی از شهر یا استان‌تان.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) سوگواری بازماندگان سونامی با تلفنی که هیچ جا وصل نیست!

ارسال پیامک به شماره‌ های همراه اول در بانک شماره

در بعضی سامانه‌ها از جمله سامانه پیامک آموت، بانک شماره‌ای از شماره‌های همراه اولِ موجود در شهرهای مختلف وجود دارد که می‌تواند منبع خوبی برای ارسال پیامک باشد.

ارسال پیامک انبوه بوسیله GSM مودم

در گذشته اگر به صورت مشخص، قصد ارسال پیامک با سیم کارت همراه اول را داشتند، ارسال پیامک با مودم هم یک روش پیشنهادی بود. برای ارسال پیامک با مودم، نیاز به یک سیم کارت از اپراتور مدنظر بود تا داخل دستگاه قرار بگیرد و با استفاده از آن، پیامک‌های انبوه ارسال شود.

از سال 98 اما قانونی مبنی بر عدم ارسال پیامک تبلیغاتی با سیم کارت شخصی مطرح و تصویب شد که به دنبال آن، این روش نیست منسوخ شد. در نتیجه ارسال پیامک با سیم کارت شخصی از هر اپراتوری، چندان منطقی نیست و بهتر است از سایر روش‌های جایگزین استفاده شود.

ادامه مطلب : https://www.amootsms.com/send-bulk-sms

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

ایده جدید و جذاب طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

عکس غرفه نمایشگاهی غرفه‌ سازی نمایشگاه، فرصتی طلایی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است تا محصولات …