بیوگرافی بهدخت ولیان + عکس

تصویر بیوگرافی بهدخت ولیان

بهدخت ولیان متولد دهه 60 و دارای مدرک لیسانس بازیگری است. بهدخت ولیان بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و در نمایش های زیادی بازی کرد. از جمله کارهای بهدخت وجیوان در تئاتر می توان به تصیر خانم لیلی رشیدی، داستانی به کارگردانی رستوران محمد منم و نوستوس، حصیر معجونی و سلمشتگی اشاره کرد.

بهدخت ولیان اولین حضور حرفه ای خود را در سال ۱۳۹۲ در فیلم آسمان آفتابی نیت به کارگردانی مهران ملکوتی انجام داد. اگرچه این فیلم سود چندانی نداشت اما تجربه خوبی برای بهدخت ولیان بود. چون بازیگرانی چون فرهاد کاهمیان، قربان نجفی، توماج پورمراد و مهران ملکوتی تجربه همکاری با یکدیگر را دارند.

گفتگو با بهدخت ولیان

بهدخت ولیان در گفت و گو با خبرنگاران درباره علاقه اش به سینما و تئاتر گفت: برای من هم فیلم و هم تئاتر مهم است و تفاوت های زیادی بین این دو وجود دارد. اما من به هر دوی آنها علاقه دارم و آنچه در مورد تئاتر می گویم این است که مهم ترین و بزرگترین کلاس درس برای یک هنرمند تئاتر است.به همین دلیل بسیار خوشحالم که با هنرمندان بزرگ روی صحنه کار می کنم و در نمایش های مختلف بازی می کنمدر مجموع، اگر تئاتر بازی نمی‌کردم، قطعاً در جایگاه امروزی نبودم.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه شاهین بنان خواننده پاپ

لذت های والیانت

بهدخت ولیان کار خود را با تئاتر آغاز کرد و خیلی زود وارد سینما شد. نمایشنامه های نام، روز یادبود، نوستوس و داستان مترانپیج از معروف ترین تئاترهای این هنرمند است که در آنها بازی کرده است. او در سال 1392 با فیلم غروب در آسمان به کارگردانی مهران ملکوتی اولین بازی خود را انجام داد که مورد توجه کارگردان شهر دولتشاه قرار گرفت، اما اختلاف نظر آنها باعث شد تا نقش بهده ولیان در این فیلم تغییر کند. بهدخت ولیان در عامر با میلاد کی مرام بازی کرد. این فیلم در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد که دلاور بدبخت را به شهرت رساند.

گفتنی است از آثار جدید این هنرمند اسکرین قرمز. کارگردانی این سریال بر عهده ابراهیم ابراهیمیان است و بهرام افشاری، امیرحسین آرمان، مهتاب کرامتی، آرمین رحیمیان، سحر نظام دست در آن ایفای نقش کرده اند.

ازدواج شاد والیانت

از ازدواج این هنرمند اطلاعات زیادی در دست نیست، این احتمال وجود دارد که این هنرمند ازدواج نکرده باشد

بیشتر بخوانید:  زندگینامه مایکل بی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم آمریکایی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طراح و بازیگر

زندگی‌نامه مهراب قاسم‌خانی مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طرح‌ریز و هنرمند مهراب قاسم‌خانی نویسنده و طرح‌ریز صحنهٔ …