بیوگرافی سام کبودوند

بیوگرافی سام کبودوند

سام کبودوند هنرمند ایرانی در 26 دی ماه 1361 به دنیا آمد. او فارغ التحصیل معدن است و طبق گفته هایش مطلقاً ربطی به جنبش ندارد. سام یک خواهر به نام سارا دارد.

اول اینکه اثر هنری سام آبی است

او اولین بار در سال ۱۳۸۴ در سن ۲۳ سالگی وارد تئاتر شد. او اولین نقش خود را در نمایشی از حسین بن منصور حلاج به کارگردانی تامورت بازی کرد. سام کار تئاتر خود را در سال اول دانشگاه آغاز کرد. او تا اولین اجرایش در سال 1384 در نمایشی از حسین بن منصور خلج در تئاتر شاهرخ و تالار کاشغر به تمرین در این سبک ادامه داد. این هنرمند به دلیل اجرای برنده اش به عنوان بهترین هنرمند مرد جشنواره دانشجویی انتخاب شد.

سام کبودوند در سال 1391 اولین حضور خود را در سینما انجام داد و در فیلم های آذر، شاهدخت، پرویز و … به کارگردانی بهروز افهمی بازی کرد. اگرچه بازی او در این فیلم گاهی به خوبی بازی در سریال های دیگری مثل پشت سر نیست، اما تجربیات ارزشمندی در این زمینه کسب کرد.او در این فیلم با مهدی فخیم، مانی حقیقی، گوهر خیراندیش و رامبد جوان همکاری داشت.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی فریبرز عرب نیا

گاهی اوقات به سریال اصلی نگاه کنید

سام کبودوند در سال 2013 دوران سختی را در صنعت سینما و تلویزیون تجربه کرد. او امسال در سریال «به پشت سرت نگاه کن» نقش مهمی را ایفا کرد. این اثر را مازیار میری کارگردانی کرده است. برای این هنرمند، بازی در این سریال احتمالاً مهمترین دارایی در رزومه او است. او در این پروژه بازیگری نقش مهمی را ایفا کرد و توانست با مهارتی استثنایی این نقش را بازی کند و به این ترتیب خود را بیشتر به تماشاگران نشان دهد. یکی از تجربیات کلیدی او همکاری با مازیار میری در این سریال بود. او با بازی در این سریال تجربه بازیگری خوبی به دست آورد و با بازیگرانی چون امین تارخ، محمد متوسلانی، سعید سنزیان و هدایت هاشمی همکاری کرد و به این ترتیب بر تجربه خود افزود.

سری یادداشت

این هنرمند در سال 1391 نیز در سریال «یادآوری» با بازیگرانی چون پرویز پورحسینی، ثریا قاسمی، فرخ نعمتی، فرهاد کاهمیان و هجیت قَم به ایفای نقش پرداخت.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سپیده خداوردی

پخش در تلویزیون

سام کبودوند اگرچه در سینما و تلویزیون کار کرده است، اما بیشتر هنرمند تلویزیونی است، زیرا بیشتر کارهایش برای تلویزیون است که 67 درصد آن برای سینما و 33 درصد کارش برای فیلم است.4 اثر از 6 تیتراژ او تولیدات تلویزیونی بود، از جمله تاریکی شب، روشنایی روز، کارگردان، گاهی به عقب نگاه کردن، و سریال. یادآور. از آثار سینمایی او می توان به آذر، شاهدخت، پرویز و… و فیلم چه اشاره کرد.

زندگی شخصی و ازدواج

از وضعیت تأهل این هنرمند اطلاعی در دست نیست. او فردی سخاوتمند است که همیشه غم هایش را برای خودش نگه می دارد اما شادی هایش را با دیگران تقسیم می کند. او سعی می کند به مردم انرژی مثبت بدهد و به کسی آسیب نمی رساند. خوشحالی مردم برایش واقعا مهم است.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طراح و بازیگر

زندگی‌نامه مهراب قاسم‌خانی مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طرح‌ریز و هنرمند مهراب قاسم‌خانی نویسنده و طرح‌ریز صحنهٔ …