بیوگرافی تینو صالحی

عکس های بیوگرافی تینو صالحی از T_Salehi

تینو صالحی در سال 1359 در سنندج به دنیا آمد. او فارغ التحصیل دانشکده تئاتر دانشگاه هنر و معماری است. تینو صالحی در زمینه های مختلف هنری از جمله بازیگری، کارگردانی و تدریس تئاتر فعالیت می کند. از نقش های شاخص تینو صالح می توان به مختارنام، عصبانی نیستم، سرزمین انسانیت، دروازه استانبول و دل اشاره کرد.

آغاز تلاش تینو صالحی

تینو صالحی در سال‌های اولیه‌اش در تئاتر بازی می‌کرد. این عدد سرآغاز فعالیت جدی او در تئاتر در سال 1392 بود. تینو صالحی پس از بازی های موفق در تئاتر به عنوان دستیار کارگردان به فعالیت های هنری خود ادامه داد. او در رشته هنری خود زمینه دستیاری کارگردانان مشهوری چون عامر دژاکام و قطب الدین صادقی را دارد. تینو صالحی در سال 2002 در سریال پر زرق و برق و دیدنی مختارنا روی آنتن رفت. تقریبا شش سال بعد زین با بازی در سریال زمین انسانها به کارگردانی ابوالحسن داودی وارد تلویزیون شد.او با هنرمندان مطرحی چون علی نصیریان، سروش حکیت، امیرمحمد زند، زنده یاد عسل بادی، سعدالدین شجره، مریم عبدالملکی، رضا ملک زندگانی و امید روحانی همکاری داشته است.اولین تجربه بازیگری تینو سلحی در صنعت سینما در سال 2012 بود و من عصبانی نبودم. من عصبانی نیستم به کارگردانی رضا درمیشیان و بازیگری تینو صالحی حمید است. از تلاش های تینو صالحی در عرصه سینما می توان به تقاطع استانبول 2016 اشاره کرد. تینو صالحی تقریبا دو سال پس از حضور در سریال دل در فیلم «چاراهه استانبول» ظاهر شد. بازی در سریال دل اولین تجربه بازیگری تینو صالح در شبکه خانگی است. او در این سریال نقش ادل را بازی کرد و با بازیگرانی چون حمیدرضا نعیمی، سارا نجفی، علی سهونگو، مهدی کوشکی و نسرین موکانلو همکاری داشت.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مریم سلطانی

محصولی به کارگردانی تینوصالحی

تینو صالحی کارگردانی را در تئاتر آغاز کرد. او اولین کارگردانی خود را با نمایش آنتیگونه انجام داد و تئاترهایی چون مهزادگان، فطرس، کیارش، آوای نی و توکی نبات را کارگردانی کرد.

علایق تینو صالحی

تینو صالحی علاوه بر ایفای نقش یک هنرمند ایرانی از آموزش بازیگری لذت می برد.او در مدرسه آزاد سخ زیر نظر امین تارخ بازیگری را آموختعلاوه بر این تینو صالحی به دلیل علاقه ای که به سخنرانی دارد در زمینه تصویرگری نیز سخنرانی می کند. توجه داشته باشید که تینو صالحی به عنوان یک هنرمند مطرح دنیا از طریق صفحه اینستاگرامش با هوادارانش در ارتباط است. او عکس های شخصی و صحنه هایی از تئاتر را در صفحه اینستاگرامش منتشر می کند.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طراح و بازیگر

زندگی‌نامه مهراب قاسم‌خانی مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طرح‌ریز و هنرمند مهراب قاسم‌خانی نویسنده و طرح‌ریز صحنهٔ …