مصالح با کیفیت با هزینه کم تر !

هزینه‌ی خرید مواد و مصالح مورد نیاز برای ساخت خانه‌ها، بیشترین هزینه را بر دوش مالکان می‌گذارد. اما اگر واسطه‌ها را حذف کنید، می‌توانید همان محصولات را با قیمت پایین تری خریداری کنید. برای این کار می‌توانید به صورت مستقیم از کارخانه‌ها خرید کنید. به عنوان مثال برای خرید سیمان، آجر و … به کارخانه‌ی تولید آن‌ها بروید و مستقیما مصالح را از آنجا خریداری کنید.  از آنجایی که مصالح ساختمانی از نظر کیفیت در درجه بندی‌های گوناگونی قرار می‌گیرند، پس می‌توان گفت که یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت مصالح خواهند بود. به صورتی که مصالح بی کیفیت قیمت کمتری دارند و برخی از پیمانکاران برای کاهش هزینه‌های کلی، استفاده از این مصالح را پیشنهاد می‌دهند. اما استفاده از مصالح با کیفیت ایمنی ساختمان شما و اهالی آن را تضمین می‌کند، پس در انتخاب خود توجه داشته باشید.

نحوه‌ی تولید سیمان

سیمان یکی از مصالح پر مصرف در ساختمان سازی است که از  آهک و خاک رس تشکیل شده و به دو روش تولید می‌شود. از مواد اصلی سازنده‌ی این مصالح، به شکل‌های گوناگونی استفاده می‌کنند. در روش اول، مواد اولیه را با هم مخلوط می‌کنند. برای این کار ابتدا دستگاه‌های سنگ شکن چرخشی، آهک و مواد اولیه‌ی آجری را خرد می‌کند تا به تیکه‌های 2 الی 5 سانتی متری تبدیل شوند. پس از آن، مواد مجددا درون آسیاب مورد کوبش قرار می‌گیرند تا دانه بندی آن ریز تر شود. در مرحله‌ی بعد این مواد معدنی پودری با هم مخلوط می‌شوند تا یک مخلوط خشک و خام بدست آید. پس از آن نوبت به خشک و کلیسنه کردن آ|ک می‌رسد. آهک خامی که به صورت کربنات کلسیم در طبیعت موجود است، برای ساخت سیمان مناسب نیست و باید آن را در دمای بالا حرارت داد. در مرحله‌ی آخر با مخلوط کردن این متریال خاص، محصول نهایی بدست خواهد آمد. به این روش تولید سیمان، روش خشک گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:  زندگی در شهر مینیاتوری!

روش دیگری نیز برای این کار وجود دارد که به نام روش مرطوب شناخته می‌شود. در این روش همانند روش قبل ابتدا تمام مواد اولیه را خرد کرده و به پودر تبدیل می‌کنند. پس از این کار، پودر تولید شده را به سیلوها انتقال می‌دهند.  برای حذف مواد آلی که در خاک رس وجود دارد، آن را شستشو می‌دهند و سپس با پودر سنگ آهک، به آسیاب‌ها انتقال داده می‌شوند. این دو متریال آنقدر  با هم ترکیب می‌شوند تا به خمیر تبدیل شوند. به این ترکیب بدست آمده دوغاب گفته می‌شود. با هدایت دوغاب به حوضچه‌ی جمع آوری، می‌توان ترکیبات آن را تنظیم کرد. این دوغاب تولید شده حدود 40 درصد آب در خورد دارد که برای رفتن به کوره‌ی دوار، درون مخازن ذخیره می‌شود. در مرحله‌ی بعدی باید محصول به دست آمده را درون کوره مخصوص پخت. لوله‌های داخلی کوره از جنس فولاد هستند و دارای قطری بین 2 الی 3 سانتی متر می‌باشد و طول آن‌ها بین 90 تا 120 متغییر است. فضای درونی کوره با آجرهای نسوز پوشیده شده و مواد اولیه‌ی تر و خشک از بالای کوره، به آن وارد می‌شود. حرارت کوره نیز توسط ذغال سنگ یا گاز از پایین آن تامین می‌شود. کوره را به صورت متمایل قرار می‌دهند و به آرامی میچرخد تا متریال را به طور کامل بپزد. مواد از بالا به پایین کوره حرکت می‌کنند که در قسمت بالایی و دمای 400 درجه‌ی سانتی گراد آب و رطوبت مواد بخار می‌شوند یعنی در مرکز کوره مواد به صورت خشک شده وجود دارند.

چرا از بلوک هبلکس استفاده می‌کنیم؟

ویژگی‌های بسیار خوب و منحصر به فرد بلوک‌های هبلکس سبب شده تا محصولی متمایز از سایر مصالح ساختمانی باشد. این بلوک‌ها سبب می‌شوند تا  سرعت کار بالا رود و به دلیل قابلیت برش خوری که دارد، می‌توان در اندازه‌های دلخواه از آن استفاده کرد. بلوک هبلکس از استحکام و پایداری مناسبی برخوردار است و همین دلیلی بر محبوبیت آن در بین سایر مصالح ساختمانی شده. عیاق بودن این مصالح در برابر صوت و حرارت، یکی دیگر از دلایلی است که به وفور از آن استفاده می‌شود. وزن کم این بلوک‌ها زبان زد تمام ساختمان سازان است و سبب می‌شود تا کارگران بتوانند به راحتی آن را جا به جا کنند. این مصالح مقاومتی به اندازه‌ی یک سنگ دارند و می‌توانند در برابر فشارهای درونی و بیرونی از خود مقاومت بالایی نشان دهند.  اما مهم ترین دلیل استفاده از بلوک هبلکس به جای آجر و دیگر مصالح مشابه این است که قیمت بلوک هبلکس از آن‌ها کمتر است.

بیشتر بخوانید:  سایتی که تجربه خرید بی‌نظیری را برای کاربران فراهم می‌کند

نحوه‌ی استفاده از بلوک هبلکس

یکی از ویژگی‌های خوب هبلکس که سبب شد سرعت اجرا نیز بالا برود، استفاده‌ی راحت از آن در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی است. این نوع بلوک به راحتی توسط اره قابل برش می‌باشد و میخ و پیچ نیز در آن به راحتی فرو می‌روند. درمورد چگونگی استفاده از بلوک هبلکس باید بدانید که قبل از مصرف باید ابتدا آن را به طور کامل خیس کنید. این کار را برای اینکه خاصیت ضد آب بودن بلوک هبلکس افزایش یابد انجام می‌دهند که به هیچ وجه سبب افزایش وزن آن نخواهد شد. علاوه بر این می‌توان گفت که مزیت دیگر این کار، افزایش چسبندگی بلوک هبلکس به ملات می‌باشد و رطوبن جذب شده توسط این بلوک‌ها سبب حفظ آن‌ها در کنار هم می‌شود. همچنین بهتر است بدانید که نمی‌توانید از بلوک‌های هبلکس در دیوارهای حمال و باربر استفاده کنید.  زیرا این مصالح مقاومت کمتری نسبت به بتن دارند و برای استفاده در دیوارهای داخلی و اماکنی است که از آجر و بلوک‌های سفالی و بتنی در آن استفاده شده. دی آخر شما می‌توانید با آب پاشی تمام بخش‌های دیوار بلوک هبلکس، از چسبیدن ملات و هبلکس‌ها به یکدیگر اطمینان یابید.

بیشتر بخوانید:  تاریخ دقیق روز پدر و روز مرد در سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟

بلوک هبلکس از نظر اقتصادی

این بلوک‌ها را می‌توان نمونه‌ی بهبود یافته‌ی سنگ‌ها برای ساخت و ساز خانه‌ها دانست که بهترین مزیت آن، برتری اقتصادی و خواص و کاربرد آن است. بلوک‌های هبلکس به دلیل عایق بودن، می‌توانند هزینه‌های انرژی را کاهش داده و سبب صرفه جویی در آن شوند. وزن کم آن‌ها نیز می‌تواند هزینه‌ی حمل و نقل را کاهش دهد و هزینه‌ی کوچکی را از روی دوش مالکان بردارد. زمانی که از بلوک‌های هبلکس برای ساخت سازه‌های خود استفاده می‌کنید، در واقع مصرف آهن را در ساخت و ساز خود کاهش می‌دهید و این می‌تواند بسیاری از هزینه‌های شما را کاهش دهد.

با سیوان لند خانه‌های خود را باکیفیت بسازید

همانطور که از ابتدای این مطلب گفتیم، کیفیت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که هر پیمانکار یا سازنده باید به آن توجه کند. درواقع شما با استفاده از مصالح با کیفیت، علاوه افزایش کیفیت سازه و قیمت نهایی آن، ایمنی ساکنین آن را نیز تضمین خواهید کرد. اما اینکه از کجا این مصالح را خریداری کنید بسیار مهم است. زیرا برخی از فروشندگان نوع بی کیفیت آن را با نام با کیفیت به شما می‌فروشند. اما در سیوان لند این مشکل را نخواهید داشت و می‌توانید محصولات را باسایر فروشگاه‌های آنلاین مانند ایمالز یا ترب مقایسه کنید و با توجه به رضایت مشتریان سیوان لند، از کیفیت این محصولات اطمینان یابید. سیوان لند دست تمام واسطه‌ها را از خرید مصالح کوتاه کرده و این سبب می‌شود تا هزینه‌ای که قرار است پرداخت کنید، کاهش یابد. علاوه بر این شما می‌توانید روی کمک مشاوران سیوان لند نیز حساب کنید و بهترین نوع از محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. تنوع محصولات سیوان لند سبب شده تا دست شما در خرید باز باشد.

مطلب پیشنهادی

ایده جدید و جذاب طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

عکس غرفه نمایشگاهی غرفه‌ سازی نمایشگاه، فرصتی طلایی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است تا محصولات …