بیوگرافی رز رضوی

بیوگرافی رز رضوی,تصاویر رز رضوی رز رضوی هنرمند سینما، تلویزیون در 14 فروردین 1361 در تهران زاده شد

رز رضوی هنرمند سینما، تلویزیون در 14 فروردین 1361 در تهران زاده شد. مترجم زبان اسپانیایی می باشد و تلاش هنری خود را با فیلم سینمایی ملودی به کارگردانی جهانگیر جهانگیری ابتدا کرد بعد از آن در چند فیلم و سریال ایفای بازي کردن نقش کرد

 زندگی‌نامه و بیوگرافی رز رضوی
رز رضوی هنرمند سینما، تلویزیون در 14 فروردین 1361 در تهران زاده شد. مترجم زبان اسپانیایی می باشد و چند کتاب هم ترجمه کرده، سالهاست که دوست صمیمی مهراوه شریفی نیاست و معتقد می باشد خیلی چیزها را از او یاد گرفته ، تا قبل از فیلم ملودی به کلاس بازیگری نرفته اما بعد از آن 1 دوران کلاسهای آقای سمندریان را دیده ،از سریال فعالیتهای او عبارتند از :سریالهای مختارنامه ، کلاه پهلوی ، ملکوت ، تبریز در مه و..و فیلم های بیداری رویاها ، ملودی و …

تلاش هنری خود را با فیلم سینمایی ملودی به کارگردانی جهانگیر جهانگیری ابتدا کرد بعد از آن در چند فیلم و سریال ایفای بازي کردن نقش کرد تا اینکه در نهایت با بازی در سریال ملکوت به کارگردانی محمدرضا آهنج دیده شد.

گفتگو با رز رضوی درباره حاشیه های زندگی اش
رز رضوی هنرمند ایرانی با سریال ملکوت شناخته شد و پس از آن در سینما حضوری پرکار داشت. امروز به او به گفت‌وگو نشسته ایم. شخصیتی کاملا پرنشاط که از هر جهت به آن نگاه می‌کنیم عکس و نقیض هایي در آن وجود دارد که حتی خودش هم دلیل‌ها آن را نمیداند. رز 1 دوست خودمانی در زندگی اش دارد که هر جا او است  او نیز وجود دارد و آن چیزی نیست جز اضطراب. گرچه اصلا نکته بدی نیست چون سبب شده بانو دکتر ما از کلی حاشیه سینما و سوپراستارها دور بماند.

از زمان کودکی تان ابتدا کنیم و خاطرات تلخ و شیرینی که در آن زمانه داشتید؟
رز رضوی: زمان کودکی که به خودی خود برترین زمان برای هر فردی در زندگی اش محسوب میشود از خاطرات مهدکودک رفتن گرفته و بازی هایش تا مدرسه. من خیلی طفل شیطنت بودم در حدی که وقتی مادرم از منزل بیرون می رفت با برادرم ابتدا میکردیم به خراب کاری و زمانی که مادرم باز می گشت رویه عوض می شد

و می شدیم بچه هاي خوبی که همه ي مامان ها دوست دارند. مثلاً ما کیسه هاي فریزر را پرآب می‌کردیم و تا مامانم از منزل بیرون می رفت و تا جا داشت کیسه هاي آبی بود که پرتاب می‌کردیم به بیرون از منزل و یکبار مادرم مچ مان را گرفت و چشم تان روز بد نبیند.

دوست داشتید وقتی بزرگ میشوید چه کاره بشوید؟
دوست داشتم دکتر شوم اما برادرم رفت گرایش مهندسی پزشکی و من هم به دنبالش از تجربی به ریاضی تبدیل گرایش دادم و قبول نشدم و بعد تصمیم گرفتم مترجمی زبان اسپانیایی بخوانم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی کیهان ملکی

 ارتباط شما با دکترها چگونه است؟
من از خون می‌ترسم و اصلا دکتر رفتن، آمپول زدن و دندانپزشکی برایم وحشتناک است.

به نظرتان شما با مردمی که شناخته شده نیستند فرقی دارید؟
در ابتدا همه ي باید یادمان باشد که اما از 1 جا آمده ایم و به 1 جا هم بر میگردیم، بنابراین خیلی با هم تفاوتی نداریم اما خب در طول زندگی مان هر فردی به واسطه شرایط و نوع شغلش سبک زندگی متفاوتی دارد و هنرمندان هم به واسطه شغل شان سبک زندگی متفاوتی را دارند.

می‌گویند سینما پولساز است و هر کس داخل این حیطه شود پولدار خواهدشد. نظر شما چیست؟
مردم باید بدانند در هر شغلی میتوان پولدار شد. چه بسا که 1 هنرمند احیانا کارش خیلی مفید باشد اما در فیلمی بازی کند که سرمایه گذاری و تبلیغ خوبی برای فیلم صورت نگیرد و به طبع همین سبب میشود که فیلم مورد تمرکزفکر مردم قرار نگیرد و هنرمند هم دیده نشود. در عملکرد کار برایش پول به ارمغان نمی آورد. پایان شغل هاي دیگر هم همین است. اگر به پایان زوایا در انها تمرکزفکر نشود پول خوبی در بر نخواهدداشت.

گرچه این روزها بودجه دولتی برای فیلم سازی خیلی کم است و هنرمندان هم با این مالیات هایي که بابت بازی در فیلم ها میپردازند، خیلی شرایط خوبی ندارند. گرچه از سال 90 این مالیات معاف شد که خیلی از هنرمندان مشابه خود من تا سال 94 اطلاعی نداشتیم و مبالغ هنگفتی را پرداخت کردیم.

به جز بازیگری مشغول چه کاری هستید؟
من از نظر شغلی که کار دیگری انجام نمی‌دهم اما غیر از آن اکثر وقتم را به ورزش کردن و مسافرت می گذرانم. در روزش گرایش اسکی را به صورت تخصصی دنبال می‌کنم و تا درجه مربیگری پیش رفته ام و غیر از آن هم ورزش هاي زیرشاخه بدنسازی را دنبال کردم.

بیوگرافی رز رضوی,تصاویر رز رضوی

رز رضوی مترجم زبان اسپانیایی می باشد

چرا اسکی؟
رز رضوی: یکی از اضطراب هاي زندگی من برف بود. با اینکه سرما را دوست داشتم اما همۀ وقت} وقتی برف می آمد اندیشه می‌کردم اگر زمین بخورم خیلی دردناک خواهدبود. 1 روز تصمیم گرفت بر همین اضطراب غلبه کنم برای همین رفتم و اسکی را آزمون کردم. هم برف بود و هم زمین خوردن در آن چندان. با خودم گفتم آن قدر زمین میخورم تا ترسم از برف بریزد اما مفید بعد از چند جلسه به این ورزش علاقه مند شدم و آن را تا به امروز دنبال کردم.

اهل سفر هستید و کجا را برای سفر ترجیح میدهید؟
همه ي جای ایران را دوست دارم اما سفر به جنوب با 1 گرما و گیرایی خاصی همراه است اما به نظر من باید همه ي جای ایران را دید و صرفا نباید گفت تنها برویم این جا چون یکبار لذت برده ایم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی اصغر فرهادی

بشر خونگرمی هستید یا 9؟
من بشر‌ها را دوست دارم و همین سبب می‌شود ناخودآگاه با بشر‌ها به گرمی برخورد کنم و معمولاً دیگران میگویند بشر خونگرمی هستم.

رز رضوی چه کاری دوست دارد انجام بدهد که هم دیگران را تحیر زده میکند و هم شاد؟
9 اینکه بگویم همین اکنون اینکار را انجام میدهم اما اگر شرایط کاری و مالی این اجازه را به من بدهد دوست دارم رد آینده 1 مدرسه برای کودکان نیازمند راه اندازی کنم خصوصا آنهایی که پدر و مادران شان رفته گر و کارگر میباشند تا دغدغه تحصیل این کودکان را نداشته باشند.

روز اول مدرسه خودتان را یادتان است؟
خیلی حال عجیبی داشتم خیلی گریه کردم و اصلا در صف مدرسه نمی ایستادم و تا سرانجام زمان دبستان هم مدرسه را دوست نداشتم اما از اول راهنمایی موضوع عوض شد و نفر اول منطقه شدم و از آن به بعد هم دوست نداشتم حتی 1 نمره از نمراتم کم شود و درس عربی و معارف هم مورد علاقه من بودند

بشر پرجنب و جوشی هستید؟
اصلا. اکثر خودم را بشر تنبلی می‌دانستم و همۀ وقت} زمانی که به من میگفتند کار تئاتر انجام بده میگفتم این همۀ بیایم سر تمرین ها و دست سرانجام چند شب ایفا و پایان ولی سال جاری برای اولین بار تجربه بازی در تئاتر اینقدر برایم با تجربه هاي شیرین همراه بود که کمی به خودم آمدم و می‌خواهم این سعی و تکاپو را ادامه دهم. گرچه اندیشه می‌کنم احیانا از صبح تا شب بشود خیلی کارهای متفاوتی را انجام داد اما من اینکار را نمیکنم.

بیوگرافی رز رضوی,تصاویر رز رضوی رز رضوی تلاش هنری خود را با فیلم سینمایی ملودی به کارگردانی جهانگیر جهانگیری ابتدا کرد

بشر پرجنب و جوشی هستید؟
اصلا. اکثر خودم را بشر تنبلی می‌دانستم و همۀ وقت} زمانی که به من میگفتند کار تئاتر انجام بده میگفتم این همۀ بیایم سر تمرین ها و دست سرانجام چند شب ایفا و پایان ولی سال جاری برای اولین بار تجربه بازی در تئاتر اینقدر برایم با تجربه هاي شیرین همراه بود که کمی به خودم آمدم و می‌خواهم این سعی و تکاپو را ادامه دهم. گرچه اندیشه می‌کنم احیانا از صبح تا شب بشود خیلی کارهای متفاوتی را انجام داد اما من اینکار را نمیکنم.

 

رز رضوی اگر هنرمند نمی شد چکار می‌کرد؟
من قبل از اینکه هنرمند شوم در بیمه دانا کار میکردم و مدیر آنجا همۀ وقت} به من میگفت اینکار برای تو خیلی خشک است و من 2 سال و نیم در آنجا کار میکردم و مشابه این بود که پایان جهان را روی سرم خراب کنند. او همۀ وقت} می‌گفت تو به درد هنر یا جهانگردی می‌خوری و خب آن زمانه هیچ وقت به هنر اندیشه نمی‌کردم اما وقتی داخل هنر شدم فهمیدم هر چقدر کار سخت تر باشد برای من لذتبخش تر هم است.

بیشتر بخوانید:  زندگینامه مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طراح و بازیگر

هم اکنون خودتان از بیمه بهره گیری میکنید؟ ثالث و بدنه؟
قطعاً ثالث را همۀ وقت} دارم اما بیمه بدنه را تنها بعضی وقت ها انجام می‌دهم. راستش هر وقت خودرو را بیمه می‌کنم هیچ وقت تصادف نمیکنم و هر وقت که خودرو بیمه ندارد تق و توق به در و دیوار میخورم.

به ازدواج اندیشه می‌کنید؟
من خیلی اندیشه نمیکنم چون همۀ میگویند یهویی پیش آمد و خب قطعاً برای من هم پیش نیامده گرچه این روزها دشواری های و فشارهای زندگی اینقدر چندان است که مردم رایج به کنار حتی دامن هنرمندان را هم گرفته و زندگی ها خیلی دوامی ندارد.

بیوگرافی رز رضوی,تصاویر رز رضوی

رز رضوی هنرمند ایرانی با سریال ملکوت شناخته شد

فیلم شناسی رز رضوی

سینمایی

سال تولید نام فیلم سمت بازي کردن نقش کارگردان
۱۳۸۶ ملودی هنرمند لیلا جهانگیر جهانگیری
۱۳۸۶ برگشت (بن‌بست) هنرمند رضا شالچی
۱۳۸۷ دعوت هنرمند ابراهیم حاتمی کیا
۱۳۸۸ بیداری رؤیاها هنرمند مینو محمد علی آهنگر
۱۳۸۹ اخراجی‌ها ۳ هنرمند ایران مسعود 10 نمکی
۱۳۸۹ 1 2 3 (3 قدم تا عاشقی) هنرمند هستی محمد خراط متولد
۱۳۹۰ سیاهی لشکر هنرمند محمد خراط متولد
۱۳۹۰ شانه دوست هنرمند محسن محسنی نسب
۱۳۹۱ یوسف هور (مرغابی دشت سرخ) هنرمند علی اصغر شادروان
۱۳۹۱ سیب ترش هنرمند مهدی صباغ متولد
۱۳۹۳ نقل و نبات هنرمند هانیه کمال مقدم
۱۳۹۴ شهر خاکستری هنرمند هادی رمضانپور
۱۳۹۴ تولد نحس هنرمند شهره لرستانی
۱۳۹۵ نیوکاسل هنرمند محسن قصابیان
۱۳۹۵ همه چیز عادیه هنرمند محسن دامادی

      سریال تلویزیونی

سال تولید نام فیلم سمت بازي کردن نقش کارگردان
۱۳۸۱–۱۳۹۱ مختارنامه هنرمند هانیه (همسر وهب) داوود میرباقری
۱۳۸۵–۱۳۹۱ کلاه پهلوی هنرمند نفیسه سید ضیا الدین دری
۱۳۸۵ طبقه دوم هنرمند شاهین باباپور
۱۳۸۹ ملکوت هنرمند مهتاب محمدرضا آهنج
۱۳۹۰ تبریز در مه هنرمند مریم محمدرضا ورزی
۱۳۹۲ نوشدارو هنرمند سمیه جواد اردکانی
۱۳۹۳–۱۳۹۴ نیاز هنرمند سمیرا حسین سهیلی متولد
۱۳۹۴ معمای شاه هنرمند آذر اعتمادی محمدرضا ورزی

دام‌فیلم

سال تولید نام فیلم سمت بازي کردن نقش کارگردان
جستجو
پرونده خانم صیام
۱۳۸۵ پرنده شاهین هنرمند علی عبدالعلی متولد
۱۳۸۷ پسرها سرباز به دنیا نمی‌آیند شاهد احمد لو
۱۳۹۲ تشنج محمد خراط متولد
۱۳۸۷ ماه منیر هستی شهره لرستانی
۱۳۸۸ آقای 2 پهلو کاترین محسن منشی متولد
۱۳۹۵ آوار فرناز امینی

تصاویر رز رضوی

 بیوگرافی رز رضوی,تصاویر رز رضوی

تصویر های رز رضوی

عکس های رز رضوی,عکس های رز رضوی

تصاویر رز رضوی

عکس های رز رضوی,رز رضوی بیوگرافی,بیوگرافی رز رضوی,

تصویر های Instagram رز رضوی

عکس های رز رضوی,رز رضوی بیوگرافی

جدیدترین تصاویر رز رضوی

بیوگرافی رز رضوی,عکس های رز رضوی

تصویر های رز رضوی هنرمند جوان ایرانی

عکس های رز رضوی,رز رضوی بیوگرافی

تصاویر رز رضوی

عکس های رز رضوی,رز رضوی بیوگرافی

 

منبع

مطلب پیشنهادی

زندگینامه مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طراح و بازیگر

زندگی‌نامه مهراب قاسم‌خانی مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طرح‌ریز و هنرمند مهراب قاسم‌خانی نویسنده و طرح‌ریز صحنهٔ …