تاریخ دقیق روز پدر و روز مرد در سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟

روز پدر که به آن روز مرد نیز گفته میشود، در تاریخ در ۱۳ رجب مصادف با تولد حضرت علی (ع) است که تاریخ دقیق روز پدر ۱۴۰۰ (روز مرد ۱۴۰۰) در تقویم ۱۴۰۰ مصادف با ۲۶ بهمن ماه است.

در ایران روز پدر ، ۱۳ رجب ولادت حضرت علی (ع) است. و به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت علی، روز پدر (مرد)، تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است. برای همین هر سال روز پدر تاریخ متفاوتی دارد.

تاریخ دقیق روز پدر امسال

در ایران روز ولادت حضرت علی ( امام اول شیعیان ) را روز پدر می‌نامند، زیرا حضرت علی با خصوصیات یکتایی که داشتن الگوی مناسب برای همه گان بودند و به دلیل بزرگ نگه داشتن اسم ایشان و از بین نرفتن خصوصیات والای ایشان زادروز حضرت علی را روز مرد و روز پدر میدانند;

تاریخ دقیق روز مادر امسال

بیشتر بخوانید:  مدیر هولدینگ پارس پندار نهاد کلاهبردار های فعال در موسسات کنکوری را برای جامعه یک خطر بزرگ می داند

تا همه زحمات و فداکاری های ایشان را به یاد بیاورند، اخلاق و رفتار نیک او را الگویی برای زندگی خود بدانند.

تاریخ روز پدر (روز مرد) در ایران هر سال روز ولادت حضرت علی ع می باش، انتخاب این روز به عنوان روز پدر یک انتخاب کاملا به جا و شایسته می باشد زیرا حضرت علی ع نمونه ی بسیار خوبی برای یک پدر هستند.

تاریخ دقیق روز ولنتاین امسال

تاریخ روز پدر قبل از جمهوری اسلامی یعنی در زمان پهلوی روز پدر، روز تولد رضا شاه بنیان گذار سلسله ی پهلوی بوده که مصادف است با تاریخ ۲۴ اسفند ماه بود، که تاریخ روز پدر بعد از انقلاب اسلامی مصادف شد با ولادت حضرت علی (ع) و به عنوان روز پدر برگزیده شد و در تقویم جمهوری اسلامی نیز جای گرفت و تا به حال حفظ شده است.

منبع alamto

مطلب پیشنهادی

ایده جدید و جذاب طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

عکس غرفه نمایشگاهی غرفه‌ سازی نمایشگاه، فرصتی طلایی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است تا محصولات …