مدیر هولدینگ پارس پندار نهاد کلاهبردار های فعال در موسسات کنکوری را برای جامعه یک خطر بزرگ می داند

دکتر شکری ساز مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد کلاهبردار ی در موسسات کنکوری و آموزشی را محکوم می کند. امروزه کلاهبرداری در موسسات کنکوری روز به روز افزایش پیدا می کند. دکتر میثم شکری ساز که ریاست پارس پندار نهاد را بر عهده دارد، کلاهبرداری هایی که در موسسات کنکوری و آموزشی به وجود می ‌آید را یکی از مهم ‌ترین خطرات جامعه می شناسد. دکتر شکری ساز معتقد است که این موسسات زیر ساخت‌ های آموزشی و پژوهشی را به مرور زمان تخریب می نمایند. امروزه آموزش های مجازی و دوره های متفاوتی به وسیله برخی از موسسات کنکوری ارائه می گردد. برخی از این موسسات آموزش های مجازی و دوره های بی کیفیتی را به مشتریان ارائه می دهند. مهمترین موسسه آموزشی که امروزه تعداد کلاهبرداری هایش چندین برابر شده است موسسات کنکوری می باشد.

موسس گروه بین المللی پارس پندار نهاد معتقد است که بعضی از موسسات کنکوری غیر مجاز جوانانی که مایل هستند وارد دانشگاه شوند را فریب می دهند. در واقع باید بدانید موسسات کنکوری کلاهبردار با فریب دادن جوانان درآمد زیادی کسب می کنند. محتوا های آموزشی که توسط این موسسات ارائه می ‌شوند کیفیت مناسبی ندارند. به همین دلیل نتیجه قابل قبولی برای دانشجویان به وجود نمی آید. در صورتی که محتوای آموزشی، کیفیت خوبی نداشته باشند افراد نتیجه مطلوبی کسب نمی کنند و از خرید محتوای آموزشی که انجام داده ‌اند رضایت نخواهند داشت.

روش های کلاهبرداری موسسات کنکوری و شناخت آنها

مدیر هولدینگ پارس پندار نهاد معتقد است که با اینکه تلاش زیادی برای شناخت کلاهبرداری‌ های موسسات آموزشی انجام شده است امروزه تعداد آنها روز به روز افزایش پیدا می کند. کلاهبرداری هایی که در مدارس فنی و حرفه ‌ای، آموزش های مرتبط با رشد و توسعه، موسسات آموزشی مجازی و … به وجود می ‌آید بی شمار می باشد. دکتر شکری ساز تمامی کلاهبرداری‌ های این موسسات را یکی از مهمترین عوامل نابود کننده نظام آموزشی به حساب می آورد. او بر این باور است که با ادامه دادن این کلاهبرداری ‌ها، آموزش با کیفیت بسیار پایین، به افراد جامعه ارائه داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  جای دست‌های مرموز متعلق به کیست؟

اگر بخواهیم به صورت کلی در مورد کلاهبرداری های موسسات آموزشی نتیجه گیری کنیم باید بدانید که کلاهبرداری های موسسات کنکوری مجازات سنگین دارند. روش های متفاوتی را هر یک از موسسات کنکوری برای تبلیغ به کار می گیرند. مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد معتقد است که یکی از مهمترین اقداماتی که موسسات آموزشی کلاهبردار و غیر قانونی برای تبلیغ استفاده می ‌کنند این است که افراد موفق را جهت تبلیغ موسسه خود انتخاب می نمایند. افراد موفق که رتبه های مناسبی در سال ‌های گذشته دریافت کرده ‌اند اعلام می ‌کنند که با شرکت در آموزش ‌های دوره ای این موسسه توانسته اند رتبه خوبی کسب نمایند.

با استفاده از تبلیغات پر زرق و برق که موسسات کنکوری کلاهبردار ارائه می‌ دهند مردم را متقاعد می کنند که محتوای آموزشی شان مناسب است. یکی از تکنیک هایی که این موسسات جهت فروش بیشتر محصولات خود به کار می گیرند این است که ویدیوهای ساختگی جذابی را تولید می ‌نمایند. بیشتر این ویدیوها جعلی هستند و شما نباید به آنها اعتماد کنید. اگر شرکت آموزشی مد نظر شما یکی از موسسات آموزشی شناخته شده باشد ویدیو های مناسبی را تولید می‌ کند. اما برخی از موسسات آموزشی ویدیو های جعلی را طراحی می کنند تا افراد را برای خرید محتوای آموزشی خود ترغیب نمایند.

بیشتر بخوانید:  زن ۹۸ ساله‌ چینی که استاد کونگ فو است!

نکاتی در مورد کلاهبرداری موسسات کنکوری از نظر مدیر عامل شرکت پارس پندار نهاد

میثم شکری ساز مدیر هولدینگ پارس پندار نهاد در ادامه نظرات خود راجع به کلاهبرداری در فضای کنکوری اعتقاد دارد که به طور کلی افراد زیادی در جامعه وجود دارند برای رفتن به دانشگاه دوره های آموزشی برخی از موسسات را خریداری می نمایند. هدف اصلی افراد جهت خرید محتواهای آموزشی با یکدیگر متفاوت است. افراد بعد از اینکه محتواهای آموزشی را خریداری می‌ کنند متوجه کیفیت پایین هر یک از محتواهای آموزشی می ‌شوند. برخی از محتواهای آموزشی به صورت رایگان و برخی از آنها به صورت پولی به فروش می ‌رسند.

از نظر دکتر شکری ساز هدف هر یک از شرکت های کلاهبردار آموزشی این است که افراد را برای درآمد بالا ترغیب کنند. افرادی که می خواهند در موسسات آموزشی جهت یادگیری برخی از فنون و مهارت ها شرکت کنند بعد از مدتی متوجه می ‌شوند که محتوای آموزشی کیفیت مناسبی ندارد. تمامی موسسات کلاهبردار نتیجه مطلوب را به دانش آموختگان ارائه نمی دهند. در واقع باید بدانید که تمامی نکات مربوط به موسسات کلاهبرداری کنکوری و آموزشی را دکتر شکری ساز به صورت دقیق توضیح می دهند تا بتوانید بهترین موسسه را جهت خرید محتوای آموزشی انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:  با دستیار جدید کسب و کارتان آشنا شوید

بهتر است به این موضوع نیز اشاره شود که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با کمک تصویب قوانینی سعی در شناسایی بیشتر موسسات آموزشی و کنکوری غیر معتبر را دارند. آن ها سعی دارند با کمک وضع چنین قوانینی موسسات بیشتری را که در زمینه فروش مدارک جعلی و بدون اعتبار هستند را شناسایی کرده و با دستور قضایی فیلتر نمایند. پلیس فتا نیز تا به امروز توانسته است موسسات آموزش عالی خصوصی حضوری و مجازی غیر مجاز زیادی را شناسایی کرده و آنها را به دست قانون بسپارد.

خطرات کلاهبرداری در موسسات کنکوری چیست؟

از نظر بنیان گذار موسسه کاریابی بین المللی پارس پندار نهاد کلاهبرداری موسسات کنکوری دارای خطرات زیادی است. ایشان معتقد هستند که هر یک از خریداران با خرید دوره های آموزشی از دو جهت ضرر می کنند. مهمترین ضرری که این افراد متحمل می گردند ضرر مالی می باشد. آنها هزینه های زیادی را برای خرید دوره های آموزشی که بی کیفیت هستند پرداخت کرده‌ اند.

ضرر دیگری که بسیار مهم می باشد ایجاد بی انگیزگی و حس نا امیدی در کشور است. افراد بعد از تهیه دوره های بی کیفیت این سوال در ذهن شان به وجود می آید که آیا تمامی موسسات آموزشی و کنکوری کلاهبردار هستند یا خیر. آنها با تبلیغات پر زرق و برق دوره های آموزشی شان را که بی کیفیت می باشد به دیگران ارائه می دهند. اگر این پرسش در ذهن افراد به وجود بیاید روحیه پیشرفت و رشد جوانان از بین می رود.

 

مطلب پیشنهادی

ایده جدید و جذاب طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

عکس غرفه نمایشگاهی غرفه‌ سازی نمایشگاه، فرصتی طلایی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است تا محصولات …