خارش بعد از ماموپلاستی

خارش پس از جراحی کوچک‌کردن سینه یکی از پدیده‌های رایج و پیچیده پس از این روش جراحی است. این عارضه ممکن است برای بسیاری از افراد پس از انجام جراحی تجربه شود و به‌عنوان یک علائم نرمال در فرآیند بهبود می‌تواند ظاهر شود. اغلب خارش پس از جراحی کوچک‌کردن سینه می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله التهاب، تحریک ناشی از برش‌ها و زخم‌ها، یا حساسیت به مواد استفاده‌شده در جراحی باشد. در این مقدمه، به تبیین علت و مکانیسم خارش پس از جراحی کوچک‌کردن سینه، تأثیر آن بر تجربه بیماران، و راه‌های ممکن برای مدیریت و کاهش این عارضه خواهیم پرداخت.

خارش بعد از جراحی ماموپلاستی چقدر طول می کشد؟

خارش در اطراف محل جراحی معمولاً هفت روز پس از انجام روش زیبایی‌بخشی شروع می‌شود و ممکن است تا 2-4 هفته ادامه یابد. اگر خارش به این مدت فراتر از آن ادامه داشته باشد یا خیلی شدیدتر شده و با احساس سوزش همراه باشد، ممکن است علامتی از عفونت یا واکنش آلرژیک باشد. در این شرایط، توصیه می‌شود با جراح خود تماس گرفته و نصیحت‌های پزشکی دریافت نمایید.

اگر شما نیز به دنبال بهبود ظاهر و افزایش راحتی خود از طریق ماموپلاستی کاهشی هستید، ما به شما توصیه می‌کنیم تا مقاله جامع ما در مورد این روش جراحی را بر روی وب‌سایت دکتر ایزدپناه مطالعه فرمایید. این مقاله می‌تواند به شما در درک بهتر مزایا، فرآیند جراحی، و پساعمل‌های مرتبط با ماموپلاستی کاهشی کمک کند. با مطالعه این مقاله، شما می‌توانید تصمیم بهتری برای بهبود زندگی خود اتخاذ کنید.

چرا سینه ها بعد از جراحی ماموپلاستی خارش می کنند؟

یکی از عوارض متداول و مزاحم جراحی کاهش حجم سینه، احساس خارش می‌باشد. اگرچه این ممکن است برای بیماران منجر به اندکی تحریک و ناراحتی شود، اما خارش پس از جراحی کاهش حجم سینه عکس‌العمل کاملاً طبیعی است، زیرا پوست در اطراف محل برش در حال شفا پیدا می‌کند.

چند دلیل وجود دارد که چرا بیشتر زنان پس از انجام جراحی کاهش حجم سینه با مشکل خارش روبه‌رو می‌شوند.

  • التهاب
بیشتر بخوانید:  کویل سردخانه

پس از جراحی، برای زنان معمولی است که تورم و التهاب در اطراف محل جراحی رخ دهد، زیرا بدن در فرآیند بهبود قرار دارد. این التهاب معمولاً می‌تواند باعث خارش و خشکی شود، به ویژه در هفته‌های اولیه که زخم‌ها شروع به بهبود می‌کنند.

  • تحریک از چسب‌ها یا باندها

حساسیت و واکنش به عوامل چسبناک هم ممکن است مسئولیت خارش پس از جراحی کاهش حجم سینه باشد. اگر این اتفاق افتاده باشد، ممکن است نیاز به مصرف داروهای ضد حساسیت مانند بنادریل داشته باشید. علاوه بر این، استفاده از سینی فشرده‌کننده یا باند محدود کننده گاهی می‌تواند باعث تحریک و خارش پوست زیرین شود.

ریکاوری بعد از جراحی ماموپلاستی شامل چه مواردی می شود؟

بلافاصله پس از جراحی، یک سینی جراحی بر روی باندهای گازی قرار داده می‌شود تا در ابتدا خطر عفونت را کاهش دهد. باندها حدود دو روز پس از جراحی برداشته می‌شوند؛ انتظار می‌رود که برای مدت چند هفته سینی جراحی خود را بپوشید. برخی درد و تورم پس از انجام روش تا سه روز انتظار می‌رود، در حالی که تورم قابل مشاهده ممکن است طولانی‌تر به تسکین برسد.

اگر شما به دنبال اطلاعات دقیق‌تر در مورد جای بخیه پس از جراحی ماموپلاستی هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله کامل و کاربردی ما در این زمینه را در وب‌سایت دکتر ایزدپناه مطالعه نمایید. این مقاله مهمترین اطلاعات مرتبط با محل و نحوه بخیه‌گذاری پس از عمل ماموپلاستی را پوشش می‌دهد و می‌تواند به شما در درک بهتر و آگاهی از فرآیند بهبود پس از جراحی کمک کند. با مطالعه این مقاله، شما می‌توانید به طور بهتری برای مراقبت از خود در دوره‌ای حساس پس از جراحی آماده شوید.

چگونه خارش را بعد از جراحی ماموپلاستی متوقف کنیم؟

خارش بسیار ناراحت‌کننده و مشکل‌ساز است، اما بیماران کاهش حجم سینه باید بدانند که احتمال بالایی وجود دارد که ظاهر شود. راهنمایی‌هایی برای کاهش خارش سینه یا خارش پستان وجود دارد. این شامل موارد زیر می‌شود:

  • از خراشیدن خودداری کنید: این شاید مهم‌ترین نکته باشد که باید به آن توجه کنید، اگرچه ممکن است مهیج‌ترین مسئله باشد. اگر محل برش را خراش بزنید، خطر عفونت، پارگی موضع دوخت‌ها و افزایش احتمال ایجاد جوش در حین بهبود برش وجود دارد. ممکن است با به‌آرامی مالیدن مناطق اطراف برش، تسکینی احساس کنید، اما به خود برش واقعی دست نزنید. همچنین ممکن است استفاده از دستکش‌های نرم پنبه‌ای کمک کند تا خراش زدن موجب آسیب به پوست نشود.
  • عفونت یا واکنش‌های آلرژیک را از میان ببرید: برای بررسی احتمال عفونت، ابتدا دست‌های خود را بشویید. به آرامی باند برش را بردارید. به واقعیت به محل برش دست نزنید. نگاه کنید تا ببینید آیا قرمزی افزایش یافته، پفی مشاهده می‌شود یا مایع از دوخت‌ها نشت کرده است. برخی از بیماران ممکن است به چسب پزشکی یا چسب نیز واکنش نشان دهند. اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، فوراً با دفتر دکتر پل پین تماس بگیرید.
  • مصرف داروهای ضد‌آلرژی خوراکی: در طول فرآیند بهبود طبیعی، بدن مقدار زیادی هیستامین تولید می‌کند. در بسیاری از موارد، ضد‌آلرژی‌های موجود بدون نیاز به نسخه پزشکی مانند زیرتک یا بنادریل می‌توانند با کاهش اثر هیستامین، احساس خارش را کاهش دهند. البته، همیشه قبل از هر کاری با دفتر ما تماس بگیرید تا از مصرف هر داروی خریداری شده بدون نسخه مطمئن شویم.
  • از سرد شدن استفاده کنید: استفاده از کمپرس سرد نیز می‌تواند تسکین احساس خارش را فراهم کند. امتحان کنید کمپرس یخی را روی بانداژ بالای محل برش قرار دهید. کمپرس را مستقیماً بر روی بانداژ قرار ندهید. این کار نه تنها ممکن است بانداژ را خیس کند (که می‌تواند محل برش را آلوده کند)، بلکه فشار روی برش ممکن است باعث پارگی آن شود.
  • از کرم‌های ضد‌خارش خودداری کنید: هیچ کرم ضد‌خارشی را تا زمانی که برش‌های شما به طور کامل بهبود نیافته‌اند، بر روی آنها استفاده نکنید، زیرا نمی‌خواهید با وارد کردن کرم به زخم باز باعث عفونت شوید. تا آن زمان، فقط از صابون‌های ضد باکتریایی استفاده کنید. دوباره، قبل از هر کاری با دفتر ما تماس بگیرید تا اجازه استفاده از هر نوع کرم ضد‌خارش را بگیرید.
  • آب می‌نوشید: مصرف کافی آب باعث ترطیب کل بدن شما از درون به بیرون می‌شود. حفظ ترطیب مناسب باعث کاهش پوست خشک می‌شود، که اغلب عاملی برای پوست خشک و خارش بیش از حد پس از جراحی می‌شود.
  • از الکل خودداری کنید: الکل دارای ویژگی التهابی است، بنابراین ممکن است باعث افزایش تورم و خارش شود. بهترین اقدام این است که در چند هفته اول پس از جراحی تا زمانی که بیشتر تورم پس از عمل جراحی کاهش یابد، از مصرف الکل کاملاً پرهیز کنید.
بیشتر بخوانید:  راهنمای کامل انتخاب و خرید شوینده ماشین ظرفشویی به همراه پاسخ به سولات پرتکرار

جمع بندی

در نتیجه، خارش پس از ماموپلاستی یک پدیده معمول در فرآیند بهبود پس از این جراحی زیبایی‌بخش می‌باشد. این علائم خارشی معمولاً به دلیل التهاب، تحریک از مواد چسبنده، یا حتی حساسیت‌های آلرژیک ایجاد می‌شوند. با در نظر گرفتن نکاتی مانند خودداری از خراشیدن، بررسی احتمال عفونت یا واکنش‌های آلرژیک، مصرف ضد‌آلرژی‌ها، استفاده از کمپرس‌های سرد، و اجتناب از کرم‌های ضد‌خارش تا زمان بهبود کامل برش‌ها، امکان کاهش این خارش مزاحم و ناراحت‌کننده وجود دارد. با رعایت این موارد، افراد می‌توانند تجربه بهتری از فرآیند بهبود پس از ماموپلاستی داشته باشند و از نتایج این جراحی بهترین بهره را ببرند.

دکتر کامبیز ایزدپناه فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی برای رفاه حال شما عزیزان از روزهای شنبه تا سه شنبه در ساعات کاری 14 الی 17 پاسخگوی شما عزیزان است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را به آدرس www.drkambiz-izadpanah.com مطالعه نموده و یا نمونه کارهای بیشتری را در پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:  لبخند شیرین حیوانات به بهانه روز جهانی خنده

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

ایده جدید و جذاب طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

عکس غرفه نمایشگاهی غرفه‌ سازی نمایشگاه، فرصتی طلایی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است تا محصولات …