سوالات متداول جراحی سینه

سوالات متداول جراحی سینه

در این مقاله قصد داریم تا به سوالات متداول شما درباره جراحی سینه، پروتز سینه و لیفت سینه پاسخ دهیم:

تفاوت بین پروتز سینه و جراحی زیبایی سینه چیست؟

جراحی زیبایی سینه برای بهتر شدن ظاهر سینه و به منظور بهبود حالت، شکل و خطوط سینه انجام می شود. پروتز سینه به پروتزهای طبی گفته می شود که در زمان جراحی زیبایی سینه در سینه ها قرار داده می شود.

نتیجه عمل زیبایی سینه تا چه مدت باقی می ماند؟

به طور متوسط ​​ایمپلنت های امروزی به گونه ای طراحی شده اند که بیش از یک دهه دوام داشته باشند و احتمال پارگی آنها هر سال یک درصد افزایش می یابد. بنابراین، هر چه ایمپلنت شما قدیمی تر باشد، خطر پارگی یا سایر عوارض بیشتر می شود. در بسیاری از موارد، ایمپلنت های سینه می توانند تا 20 سال یا بیشتر در فرم خوبی باقی بمانند.

آیا سایز سینه بعد از جراحی بزرگتر می شود؟

ایمپلنت‌ های سینه ممکن است زمانی بزرگتر یا پرتر به نظر برسند که به یک موقعیت پایین تر و طبیعی‌ تر روی سینه افتاده باشند و به شکلی گردتر و نرمتر در آمده باشند. تغییرات در اندازه یا شکل سینه ها پس از جراحی، در اثر تورم و سفت شدن سینه نیز می تواند رخ بدهد.

آیا جراحی زیبایی سینه دردناک است؟

مراحل بهبودی ایمپلنت سینه شامل کمی درد است، اگرچه به طور کلی با درمان مناسب مدیریت درد “قابل کنترل” است. در 2 الی 3 روز اول پس از جراحی معمولا به مصرف چند نوع دارو نیاز است، به ویژه داروهایی که برای کنترل ناراحتی بعد از عمل استفاده می شوند.

آیا جراحی زیبایی سینه خطر دارد؟

 عوارض جراحی زیبایی سینه میتواند خطرناک باشد ، از جمله عفونت و بافت جای زخم که شکل ایمپلنت سینه را مخدوش می کند.

آیا می توانم بعد از جراحی زیبایی سینه از پوشیدن سوتین خودداری کنم؟

پوشیدن سوتین بعد از عمل پروتز را میتواند پس از دو هفته  ازجراحی کنار گذاشته و از یک سوتین غیر سیمی و حمایت کننده استفاده کنید. البته هنوز هم برای دو هفته دیگر باید در شب و روز از سوتین استفاده کنید. پس از چهار هفته از تاریخ جراحی، می توانید از سوتین در شب استفاده نکنید.

آیا بعد از جراحی زیبایی سینه باید 24 ساعته سوتین بپوشم؟

برای 4 تا 6 هفته اول پس از جراحی سینه، بیماران باید یک سوتین طبی حمایتی را در تمام ساعات شبانه روز، از جمله در هنگام خواب بپوشند تا بهبودی مناسب و حمایت بیشتر فراهم شود.

بیشتر بخوانید:  تصاویری شگفت انگیز که در مسابقه جهانی عکاسی از طبیعت برگزیده شدند

آیا نوک سینه ها بعد از ایمپلنت تغییر می کنند؟

در این مورد هم مانند اندازه سینه، به ندرت اتفاق می افتد که موقعیت نوک سینه ها به طور قابل توجهی پس از جراحی زیبایی سینه تغییر کند. اگر نوک یکی از سینه ها کمی پایین تر از دیگری باشد، احتمالا بعد از جراحی نیز همین طور باقی می ماند. همچنین اگر نوک یک سینه کمی به سمت چپ متمایل باشد، پس از جراحی هم به همین شکل باقی می ماند.

آیا بعد از جراحی زیبایی سینه هنوز هم می توان نوک سینه را احساس کرد؟

تغییرات در حس نوک سینه پس از جراحی سینه بسیار رایج است، اما خبر خوب این است که معمولا برطرف می شود. کاهش یا افزایش حساسیت بیش از حد معمول رایج است. بیشتر زنان در عرض چند ماه پس از جراحی به حس طبیعی نوک سینه باز می گردند. در مواردی هم به ندرت اتفاق می افتد که حس نوک سینه دیگر بر نمی گردد.

بلافاصله بعد از جراحی زیبایی، سینه ها چه شکلی می شوند؟

بلافاصله پس از جراحی سینه، ایمپلنت‌ های شما احتمالا بالاتر و فشرده تر به نظر می‌ رسند. حس بسیار سفت شدن در آنها خواهید داشت و نوک سینه ها احتمالا بسیار پایین تر و رو به پایین به نظر می رسند.

بعد از جراحی زیبایی سینه چگونه باید خوابید؟

مهم است که بعد از جراحی زیبایی سینه مدتی به پشت بخوابید. برای کاهش تورم، بالاتنه شما به خصوص در هنگام خواب باید بالا قرار بگیرد. این کار به کاهش تجمع مایعات کمک می‌ کند، گردش خون را افزایش می‌ دهد و همچنین سینه‌ ها را در وضعیت طبیعی‌ تری نگه می‌ دارد.

بعد از جراحی زیبایی سینه چگونه دوش بگیریم؟

یک ظرف را با آب ولرم پر کنید و با استفاده از یک اسفنج نرم یا لیف و یک صابون ضد باکتری ملایم، پوست خود را به آرامی تمیز کنید. به یاد داشته باشید که تا روز سوم از شامپو زدن موها خودداری کنید. بیماران همچنین باید حداقل دو هفته پس از جراحی از جکوزی، وان آب گرم، استخر یا شنا در آب طبیعی دوری کنند.

بیشتر بخوانید:  عکس دیلی میل از درخواست کمک یک موش!

وجود چه علائمی بعد از جراحی زیبایی سینه طبیعی نیست؟

اگر تورم به شدت ادامه داشت و در سینه‌ ها احساس گرما یا گرفتگی می‌ کنید، مهم است که فورا با جراح خود تماس بگیرید، چرا که اینها علائم شایع خونریزی و عفونت هستند.

اگر سوتین جراحی خود را بعد از جراحی زیبایی سینه نپوشید چه اتفاقی می افتد؟

اگر پوشیدن سوتین جراحی را قبل از زمان توصیه شده در برنامه مراقبت های بعد از جراحی خود متوقف کنید، ممکن است متوجه شوید که روند بهبودی برش جای زخم های شما بیشتر طول می کشد. سوتین های فشاری جریان خون را در محل جراحی افزایش می دهند و این ناحیه را با مواد مغذی و پروتئین پر می کنند تا بازسازی سلولی را تقویت کرده و بهبود را تسریع کنند.

چه مدت طول می کشد تا سینه ها بعد از جراحی طبیعی به نظر برسند؟

انواع پروتز سینه معمولا بین 6 هفته تا 3 ماه طول می کشد تا در جای خود قرار گیرد و طبیعی به نظر برسد. طول دوره درمان به چند عامل مختلف مانند سن و میزان تورم بستگی دارد.

آیا سایز پیراهن من بعد از جراحی زیبایی سینه تغییر می کند؟

ایمپلنت نه تنها اندازه و نیمرخ قفسه سینه را تغییر می دهد، بلکه ظاهر کل بدن را نیز تغییر می دهد. از نشان دادن این موضوع با خرید پیراهن ها و لباس های مناسب نترسید.

آیا می توانم بعد از جراحی زیبایی سینه، سوتین معمولی بپوشم؟

به طور کلی اکثر خانم ها بسته به نوع ایمپلنت مورد استفاده، می توانند ظرف 4 تا 6 هفته پس از عمل سوتین بپوشند. با این حال، جراحان پلاستیک توصیه می کنند تا سه ماه پس از جراحی برای خرید سوتین جدید صبر کنید.

تا یک هفته بعد از جراحی زیبایی سینه چه کار کنم؟

در 4 تا 7 روز اول باید از محل کار دور باشید و در خانه بمانید و تا حد امکان به استراحت ادامه دهید. از انجام هر نوع فعالیت شدید خودداری کنید. در پایان هفته اول، باید متوجه شوید که انرژیتان باز گشته است و درد نیز تا حد زیادی کاهش می یابد.

محدودیت های بعد از جراحی زیبایی سینه چیست؟

  • خودداری از انجام ورزش و بلند کردن وزن بیش از 3 کیلوگرم به مدت 4 هفته.
  • همان داروهایی که قبل از جراحی نباید مصرف می شدند، پس از جراحی نیز نباید مصرف شوند.
  • خودداری از رانندگی به مدت یک هفته پس از جراحی.
بیشتر بخوانید:  نایاب‌ترین تمبر جهان حراج شد

تا چه مدت بعد از جراحی زیبایی سینه نوک سینه ها سفت می مانند؟

فرآیند نرم شدن که “پف کردن” نیز نامیده می شود، می تواند از هشت هفته تا شش ماه ادامه یابد. اگر سینه های شما پس از شش ماه هنوز هم سفت هستند، باید به جراح پلاستیک خود مراجعه کنید.

دوره نقاهت پروتز سینه چقدر دردناک است؟

ممکن است به مدت 2 تا 3 هفته احساس درد کنید و احتمالا تورم زیادی خواهید داشت. ممکن است احساس کشیدگی در ناحیه سینه خود داشته باشید. اگرچه ممکن است برای یک یا دو هفته به داروی مسکن نیاز داشته باشید با این حال هر روز احساس بهتر و شاداب تری خواهید داشت. همچنین ممکن است به راحتی خسته شوید یا انرژی کمتری نسبت به معمول داشته باشید. از لازمه‌های دوره‌ی نقاهت، رعایت مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه است.

چرا بعد از جراحی زیبایی سینه نمی توانم ورزش کنم؟

بلند کردن اجسام سنگین و انجام فعالیت های شدید می تواند خونریزی سریع و یا تشکیل هماتوم (جمع شدن نامطلوب خون) را پس از جراحی تسریع کند. این خطر ممکن است تا دو ماه پس از عمل وجود داشته باشد.

آیا جراحی زیبایی سینه بهتر از لیفت سینه است؟

جراحی زیبایی سینه بر روی اندازه و شکل سینه شما تمرکز دارد، در حالی که لیفت سینه بر روی موقعیت سینه تمرکز می کند. جراحی زیبایی سینه به تنهایی سینه های افتاده را اصلاح نمی کند، اما این جراحی می تواند مکمل لیفت سینه باشد.

رایج ترین سن برای ایمپلنت سینه چیست؟

دهه 20 و 30 زندگی بیشترین زمان ایمپلنت سینه توسط خانم ها است. زنان در این گروه سنی معمولا در بهترین وضعیت سلامت زندگی خود هستند، از ظاهر بدن خود آگاه بوده و از نظر ذهنی به اندازه کافی برای ایمپلنت سینه بالغ شده اند.

سخن پایانی

عمل های ترمیمی و زیبایی سخت و پیچیده هستند. اما با وحود دکتر کامبیز ایزدپناه، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی به نشانی اینترنتی drkambiz-izadpanah.com  نگران نتیجه عمل خود نباشید. ایشان با تجربه کاری و تخصصی که در این زمینه دارند، تجربه بهترین عمل را در ذهن شما نقش خواهند بست. همچنین در پیج اینستاگرام دکتر کامبیز ایزدپناه میتوانید نمونه عمل های ایشان را ببینید.

 

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

ایده جدید و جذاب طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

عکس غرفه نمایشگاهی غرفه‌ سازی نمایشگاه، فرصتی طلایی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است تا محصولات …