نقش مشاور سئو در بهبود سئو و بهینه سازی سایت

مشاوره سئو یکی از بهترین خدماتی است که شرکت‌های سئو برای بهبود رتبه و جایگاه سایت در گوگل ارائه می‌کنند. در واقع اگر شما صاحب سایتی هستید که با وجود ارائه کالا و محصولات و خدمات، نسبت به رقبای خود در جایگاه خوبی نیستید، مشاوره سئو می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند تا در صفحات اولیه نتایج جستجوی گوگل در جایگاه خوبی قرار بگیرید.

مشاوره سئو با ارائه نکات و استراتژی‌هایی برای سایت شما باعث بهبود سئو سایت، افزایش نرخ کلیک، افزایش نرخ تبدیل، فروش محصولات و ارائه خدمات می‌شود. اما نکته مهم این است که سئو چیست و چه کسی مشاور سئو است؟

مشاور سئو کیست؟

فردی باتجربه همراه باسابقه کاری خوب و با نمونه کارهای طلایی است که در زمینه‌های بهبود سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، خدمات پروژه‌ای، ایجاد استراتژی، انتخاب کلمات کلیدی هدفمند، تولید محتوا، افزایش ترافیک سایت، بهبود رتبه در نتایج جستجوی گوگل، بهبود جایگاه نسبت به رقبا و … مهارت زیادی دارد.

اهمیت استفاده از مشاوره سئو برای بهبود سئو سایت

همیشه به ما گفته‌اند که استفاده از تجربه دیگران، به‌خصوص اگر آن افراد دارای تجربه خوب و مهارت زیاد باشند، باعث پیشرفت در کار گسترش کسب‌وکار می‌شود. یعنی شما با استفاده از یک مشاور سئو حرفه‌ای و متخصص برای سایت خود باعث می‌شوید رتبه سئو سایت خودتان را بهبود دهید و باعث افزایش فروش سایت شوید.

اما چطور؟

یک مشاور سئو می‌تواند به ارائه راهکارهایی در بهینه‌سازی عنوان‌ها، بهینه‌سازی محتواها، بهینه‌سازی عکس‌ها، قراردادن ستاره زیر عنوان، فعال‌کردن سؤالات متداول و… باعث افزایش نرخ CTR نتایج گردد و زمانی که نرخ کلیک بیشتر شود، ورودی سایت افزایش پیدا می‌کند و فروش محصولات و ارائه خدمات نیز بیشتر می‌شود.

اما نکته قابل‌توجه این است که برای این کار می‌توانیم به بهترین شرکت سئو یا یک متخصص سئو اعتماد کنیم یا از یک مشاوره سئو حرفه‌ای که مهارت و تجربه زیادی داشته باشد، استفاده کنیم. به جز متخصص سئو می‌توان از مشاوره‌های سئو یک تیم سئوکار نیز استفاده کرد. به صورت کلی استفاده از تجربه‌های افراد بامهارت می‌تواند در این مسیر به بهینه‌سازی سایت کمک زیادی کند. اما چه زمانی باید از مشاوره سئو برای بهبود رتبه سئو سایت استفاده کنیم؟ در ادامه به پاسخ این سؤال می‌پردازیم!

بیشتر بخوانید:  آشنایی با دستگاه تیتانیوم لیزر 2022

چرا و چه زمانی استفاده از مشاوره سئو در بهبود رتبه سایت نقش مؤثر دارد؟

بهترین زمان برای مشاوره سئو قبل از طراحی سایت است که باتوجه‌به دانشی که مشاور سئو در اختیار شما می‌گذارد، سایت شما طراحی شود تا بعد از طراحی سایتتان نیاز به هزینه‌های اضافی و ازدست‌دادن زمانتان برای بهبود سئو دوباره سایت نداشته باشید و ساختار سایت را اصولی پیاده‌سازی کنید.

علاوه بر این، زمانی که شما سایت خودتان را طراحی کردید و در آن فعالیت دارید می‌توانید از مشاوره سئو استفاده کنید. برای مثال اگر شما دارای یک سایت فروشگاهی هستید اما از طریق آن، به هیچ فروشی نرسیدید باید از مشاوره سئو و تکنیک‌های آن استفاده کنید تا بتوانید افزایش فروش محصولات و کالاها را داشته باشید.

۵ دلیل مهم برای استفاده از مشاوره سئو

به این ۵ دلیل برای دیدن نقش مؤثری که مشاوره سئو در بهبود رتبه سئو دارد توجه کنید!

 

دلیل اول | صرفه‌جویی در زمان

به صورت کلی فرایند بهینه‌سازی و سئو سایت برای آن که به نتیجه دلخواه بتوان رسید، فرایندی زمان بر است و مدت زیادی طول می‌کشد تا به آن نتیجه خاص بتوان رسید؛ بنابراین در ابتدای راه، شما راه‌های مختلفی را برای افزایش بازدید سایت خود انجام می‌دهید و حین این که این راه‌ها را بررسی می‌کنید با چالش‌هایی مواجه می‌شوید.

بیشتر بخوانید:  درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

دلیل دوم | جلوگیری از هدردادن تلاش و پول

باتوجه‌به اینکه شما با داشتن یک بودجه مالی مشخص، مسیر خودتان را آغاز می‌کنید تا با تلاش آن را بپیمایید، اگر حرکت اشتباهی انجام دهید علاوه بر هدررفتن زمان، باعث هدررفتن تلاش و پولتان نیز می‌شود.

دلیل سوم | جلوگیری از اشتباهات اولیه

با استفاده از مشاوره سئو شما می‌توانید از بسیاری از اشتباهات اولیه که ممکن است دچار آن‌ها شوید، جلوگیری کنید تا بعداً بیشتر دچار هزینه‌ سئو اضافی برای برطرف‌کردن این خطاها و زمان انتظار بیشتر برای بهبود رتبه‌های سایت نشوید.

دلیل چهارم | تعیین استراتژی هدفمند

شما برای آن که بتوانید طبق یک برنامه مشخص، برای بهبود سئو سایت خود تلاش کنید و نتیجه آن را بگیرید، نیاز به یک استراتژی هدفمند و صحیح دارید که با استفاده از مشاوره سئو می‌توانید آن را در اختیار داشته باشید.

دلیل پنجم | همکاری برای تأثیرگذاری در بلندمدت

با استفاده از مشاوره سئو در ابتدای مسیر، می‌توانید در صورت گرفتن نتیجه و بهبود سئو، در ادامه مسیر نیز از مشاوره‌های سئو یک متخصص استفاده نمایید تا به صورت اصولی و با تکنیک‌های درست، این مسیر را بپیمایید.

اما نکته مهم این است که مشاوره سئو چه زمینه‌هایی را در بر می‌گیرد؟

وظایف مشاوره سئو برای بهبود سئو سایت چیست؟

توجه کنید که خودتان می‌توانید در جلسه‌های مشاوره سئو، هر سؤالی را که دارید بپرسید و علاوه‌برآن برخی زمینه‌هایی هم وجود دارد که خود فرد مشاور سئو به بررسی آن‌ها می‌پردازد.

وظیفه اول | بررسی سایت

یک مشاوره سئو که به صورت حرفه‌ای کار می‌کند، برای آنکه بتواند نقش مؤثری در بهبود سئو سایت داشته باشد، پیش از هر چیزی سایت را بررسی می‌کند تا نقاط قوت و ضعف آن را بیابد.

وظیفه دوم | تحقیق کلمات کلیدی و آنالیز آن‌ها

مرحله اول در خدمات سئو برای کلمات کلیدی پیداکردن و انتخاب آنها است اما بعد از به‌دست‌آوردن کلمات کلیدی، مشاوره سئو طبق استراتژی‌ها باید بتواند آن کلمات را مدیریت کند، اولویت‌بندی این کلمات کلیدی، مثلاً کلماتی که رقابت کمتری دارند را مشخص کند، کلمات با سودآوری زیاد را به دست بیاورد و بتواند برنامه‌ریزی مناسبی برای آنها داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  استفاده از سنگ در نمای ساختمان

وظیفه چهارم | بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت

کسی که می‌خواهد به شما مشاوره بدهد، طبیعتاً باید بر روی تمام عناصر بهینه‌سازی داخلی و خارجی سایت مسلط بوده و این مرحله را به‌درستی انجام دهد.

وظیفه پنجم | رفع مشکلات احتمالی

مشاور سئو کمک می‌کند به اینکه، بررسی و آنالیز کلی سایت، مشکلات ظاهری سایت، ایندکس شدن یا نشدن، کدها و تگ‌های HTML  و.. به‌درستی مدیریت شوند.

وظیفه ششم | شناخت تکنیک‌ها

از دیگر وظایف متخصص سئو شناخت و دانش بهترین روش سئو، کلاه سفید و کلاه‌سیاه و انجام کارهای سایت به صورت اصولی و طبق موارد سئوی کلاه سفید.

وظیفه هفتم | بهبود رتبه

رساندن سایت به رتبه برتر گوگل، بتواند سایت را در لیست ۱۰ لینک ابتدایی گوگل که در صفحه یک گوگل هستند قرار بگیرد، یعنی با کلمه کلیدی مدنظر بتواند یکی از صفحات لندینگ ایجاد شده در سایت، یا مقالات وبلاگ و… را در لیست ۱۰ لینک ابتدایی گوگل به نمایش در بیاورد.

وظیفه هشتم | بهبود تجربه کاربری و نرخ کلیک

یکی دیگر از وظایف مشاور سئو این است که بتواند با انجام اقداماتی تجربه کاربری از سایت را بهبود دهد و همچنین سبب افزایش کلیک یا CTR شود.

سخن آخر

به صورت کلی به شما توضیح دادیم که استفاده از مشاوره سئو در بهبود سئو سایت شما چه نقش مؤثری دارد، اما حواستان باشد که از بهترین مشاوره سئو برای بهینه‌سازی سایت خود استفاده کنید.

نوشته شده توسط نبض مارکتینگ | nabzemarketing.com

مطلب پیشنهادی

ایده جدید و جذاب طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

عکس غرفه نمایشگاهی غرفه‌ سازی نمایشگاه، فرصتی طلایی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است تا محصولات …