نگهداری لباس رزمی

تکواندو فقط دو سبک دارد و هریک از آنها نیز یک نوع توبوک مخصوص خود دارد که کاملا از یکدیگر متمایزند. توبوک تکواندوی سنتی سبک هیانگ دارای یقه ی باز بوده که قسمت چپ آن روی قسمت راست قرار می گیرد. در قسمت پایین پیراهن و آستین ها نیز نوارهای سیاهی دیده می شود. توبوک تکواندوی مدرن سبک پومسه هم که لباسی آشنا برای همه است یقه ای ۷ شکل داشته که گاهی اوقات نواری سیاه دور آن می باشد. پارچه لباس تکواندو طرح کبریتی تورنادو بزرگسال از جنس پلی استر  %۳۵  40% و پنبه  %۶۵ 60% می باشد که دارای طرح دار ساده و با کیفیت مطلوب دوخت و مقاوم در برابر شست و شوی مداوم و همچنین یک یونیفورم کاملاً منحصر به فرد و پر مصرف می باشد.

لباس تکواندو سبک های ورزش و لوازم و تجهیزات ایمنی این هنر رزمی آشنا میشویم پبشنهاد می کنیم پیش از اقدام به خرید ملزومات این ورزش رزمی از سایت بازدید و با مشاهده لوازم و تجهیزات ورزش تکواندو به طور مستقیم با فروشندگان و تولیدکنندگان تجهیزات رزمی ارتباط برقرار نموده و با آگاهی کامل نسبت به محصول مورد نظر خود اقدام به خرید نمائید.

آشنایی با ورزش تکواندو تکواندو یک ورزشی رزمی است که خاستگاه اصلی آن کره جنوبی می‌باشد در این ورزش رزمی برخلاف سایر ورزش‌ها حرکات پا برجسته‌تر است و تعداد و تنوع ضربات پا در تکواندو بسیار زیاد می‌باشد به ورزش رزمی تکواندو کاراته کره‌ای نیز گفته می‌شد.

معنی تکواندو  Taekwondo در املای انگلیسی از سه قسمت تشکیل شده است: “Tae” “Kwon” “Do” Taeدر واقع به معنای پا است Kwon هم به معنای مشت زدن یا مبارزه کردن است و Do نیز راه و روش معنا می‌شود اگر تمام این‌ها را کنار هم بگذاریم به دو کانسپت در نام تکواندو میرسیم.

ویژگی لباس رزمی

برای استحکام لباس در مقابل پاره شدن در قسمت آستین ها و فاق شلوار از دو کوک برای دوخت استفاده شده است. از بند کشی برای آزادی عمل بیشتر در شلوار استفاده شده است. استفاده از پارچه سبک سبب می شود که رزمی کار آزادی عمل داشته باشد و بعد از مدتی احساس سنگینی و خستگی نکند. فاق شلوار تا حد ممکن بزرگ در نظر گرفته شده است تا علاوه بر آزادی رزمی کار امکان پارگی نیز به صفر برسد. استفاده از پارچه مناسب سبب می شود که تعریق در بدن به پایین ترین حد ممکن برسد. هم چنین استفاده از این پارچه در لباس تکواندو سبب می شود که به سرعت خشک شود.

برند پارس برای تولید لباس‌ تکواندو خود از پیشرفته‌ترین و جدیدترین دستگاه‌های خیاطی با ماهرترین تکنسین‌های خیاطی استفاده می‌کند.

تمام لباس های تولیدی خود را ضمانت می‌کند ولی لازم است مراقبت‌های لازم را انجام دهید تا عمر لباس تکواندو شما افزایش یابد. در زیر چند مورد از مهم‌ترین مواردی که باید به آن‌ها توجه کنید آورده شده است:

  • لباس تکواندو را ابتدا در آب سرد و سپس در دمای ۳۰ درجه بشویید.
  • لباس را در خشک کن قرار ندهید و اجازه دهید با نور آفتاب خشک شود.
  • بعد از شستشو لباس را نچلونید.
  • در صورت استفاده از اتو دما بیشتر از ۱۱۰ نباشد.
  • به هیچ عنوان برای سفید شدن لباس از وایتکس استفاده نکنید.
  • پس از هر بار استفاده پوشاک تکواندو خود را در هوای آزاد قرار دهید.
بیشتر بخوانید:  آدم‌ربایی‌های مرموز با پایان‌های غیر منتظره

فروش عمده و تولیدی پوشاک و لباس تکواندو  از زمان تاسیس خود هدف خود را تولید و ارائه پوشاک ورزشی با کیفیت تعیین کرد همواره هدف برند ورزشی  تولید پوشاک و لوازم ورزشی با قیمت مناسب بوده

به دلیل تولید انبوه استفاده از مواد اولیه ایرانی و دوخت محصولات در داخل ایران قیمت تمام شده لباس‌های تکواندو  نسبت به برند‌های خارجی آدیداس نایکی کمتر می‌باشد. به دلیل نوسانات بازار و متغییر بودن قیمت‌ها برای استعلام قیمت لباس تکواندو با واحد فروش  تماس بگیرید.

خرید سایز مناسب لباس

بعید است دنبال لباس نینجا یک وسیله یا پوشاک ورزشی بگردید و اسم منیریه تهران به گوشتان نخورد. شما می توانید لباس تکواندو یا سایر پوشاک رزمی  را از فروشگاه‌های منیریه تهران یا سایر فروشگاه‌های لوازم ورزشی سراسر کشور تهیه نمایید. هم چنین برند  آماده همکاری با تمام فروشگاه‌های لوازم ورزشی سراسر کشور می‌باشد.

در ورزش رزمی تکواندو بر خلاف سایر ورزش ها مانند کشتی و جودو کمترین تماس بین دو رقیب ایجاد میشود

در تکواندو به جز در هنگام دفاع کردن از خود لباس توسط حریف گرفته نمی‌شود. به همین دلیل نیاز است لباس تکواندو هنگامی که پوشیده می شود کمی افتاده باشد و بیش از حد سنگین نباشد. تا رزمی کار در این لباس احساس آزادی عمل کند و بتواند به خوبی دست یا پا خود را حرکت دهد.

چه سایز لباسی را انتخاب کنیم  سایز بندی لباس‌های تکواندو بر اساس قد رزمی کار تعیین می‌شود.

آشنایی با ورزش کاراته

کاراته یکی از محبوب ترین ورزش‌های رزمی در جهان می باشد که در ایران نیز طرفدار‌های خاص خود را دارد

در ادامه قرار است بیشتر با این ورزش رزمی که ترکیبی از آمادگی بدنی و تمرکز ذهنی است آشنا شویم.

کاراته چیست هنر رزمی کاراته مانند اغلب ورزش های رزمی دیگر توسط ژاپنی‌ها در سال ۱۹۱۲ میلادی به جهانیان معرفی شد. در سال ۱۹۷۰ اولین مسابفات رسمی کاراته به میزبانی ژاپن با ۳۲ تیم آغاز شد

در همان سال فدراسیون جهانی کاراته WKF تاسیس و ورزش رزمی کاراته به عنوان یه ورزش بین المللی به رسمیت یافت. کاراته به دو دسته اصلی کاراته کنترلی و غیر کنترلی تقسیم می شود و به طور کلی می توان گفت که کاراته از ۴ سبک اصلی گوجوریو شیتوریو وادوریو و شتوکان تشکیل شده است.

سطح هر رزمی کار کاراته با کمربند رنگی مشخص می شود که سفید پایین ترین و سیاه بالاترین سطح است.

معنی کاراته  اصل کلمه کاراته  «کارا» به معنای «خالی» و «ته» به معنای «دست» است کلمه کاراته در کنار هم به هنر مبارزه تن به تن بدون سلاح است.

فروش عمده و پخش لباس

به شدت وجود یک برند ورزشی با کیفیت و با قیمت مناسب در بازار ایران حس میشود برند پارس تلاش می کند تا محصولاتی با کیفیت جهانی و قیمت مناسب تولید و عرضه کند. برای تولید لباس‌های کاراته خود از پارچه‌های کتان درجه یک استفاده می کند به دلیل تحرک بالای رزمی کار امکان پارگی در پارچه یا محل‌های دوخت لباس کاراته وجود دارد استفاده از این نوع پارچه و دوخت مناسب توسط برند  سبب می‌شود که لباس کاراته مقاومت بالایی در مقابل آسیب دیدگی داشته باشد هم چنین پارچه‌ای که  برای تولید پوشاک کاراته استفاده می‌کند سبب می‌شود که لباس نیاز به شست‌و‌شو زیاد نداشته باشد
چون این جنس پارچه عرق بدن رو به خود جذب نمی‌کند. برند برای تولید لباس‌های کاراته خود از پیشرفته‌ترین و جدیدترین دستگاه‌های خیاطی با ماهرترین تکنسین‌های خیاطی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:  ایده های جالب برای ساخت کاردستی با پوست پسته

تولیدی لباس کاراته معمولا لباس‌های ورزشی‌های رزمی یونیسکس هستند یعنی جنسیت برای لباس تعیین نمی شود و هم دخترها و هم پسرها می توانند آن لباس را بپوشند. لباس کاراته باید به گونه‌ای باشد که کاراته کار را محدود نکند زیرا در این ورزش رزمی حرکاتی انجام می شود که نیاز به تحرک بسیار می‌باشد. همچنین لباس کاراته باید از پارچه مناسب تهیه شود و دارای دوخت و برش مناسب باشد تا در مقابل اتفاقات احتمالی مقاومت بالایی داشته باشد.

با سبک های اصلی تکواندو مانند پومسه کیورگی و سبک هان ما دانگ و همچنین لباس مخصوص تکواندو توبوک و لوازم و تجهیزات این ورزش شامل هوگو ساق بند کاپ ساعد بند دستکش و کلاه تکواندو پرداخته شده است. سبک های تکواندو-سبک پومسه یا فرم POOMSAE تکواندو-سبک هان ما دانگ HAN MA DANG تکواندو-سبک کیورگی KUORUGI تکواندو- لباس تکواندو TOBOK – لوازم وتجهیزات تکواندو – هوگومحافظ سینه –شکم تکواندو – کاپ ناشیم تکواندو – کلاه مخصوص تکواندو – دستکش تکواندو – ساق بند تکواندو- ساعد بند تکواندو – پیشنهاد

ورزش سبک تکواندو

لباس تکواندو دخترانه هنر رزمی کره ای امروزه با بیش از ۲۰ میلیون تکواندوکار در سراسر دنیا محبوب ترین ورزش رزمی جهان محسوب می شود و بیش از ۱۲۰ کشور عضو فدراسیون جهانی WTF این ورزش هستند . تکواندو در سال ۱۹۸۸ میلادی به عنوان ورزشی نمایشی در رقابت های المپیک که درسئول برگزار می شد حضور پبدا کرد و در سال ۱۹۹۴ رسمأ بعنوان ورزشی رزمی وارد مسابقات بازیهای آسیایی هیروشیما شد. در سال ۲۰۰۰ میلادی تکواندو به طور رسمی وارد رقابت های المپیک سیدنی شد و پس از جودو دومین ورزش رزمی آسیایی بود که در رقابت های المپیک مسابقات آن برگزار شد و تا کنون این روند ادامه داشته است.

هنر رزمی تکواندو دارای سه سبک رسمی به نام های پومسه یا فرم POOMSAE کیورگی KUORUGI و هان ما دانگ HAN MA DANG است که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.

سبک پومسه یا فرم POOMSAE

این سبک حاوی مجموعه ای از حرکات و ضربات پا و مشت و تکنیک های ایستادن و نحوه قرار گیری و جا به جایی است که در جواب به حمله مهاجم و دفاع از خود ترتیب یافته است که از مهمترین آموزش های هنر رزمی نکواندو است که هر فرم و حرکت پومسه بر مبنای منطق و فلسفه شکل گرفته است. در این سبک هماهنگی و کنترل بین اعضای بدن نظم حرکتی و انضباط فردی به ورزشکار آموزش داده می شود. مسابقات این سبک  هر ساله به طور رسمی در سطوح ملی وبین المللی انجام می شود.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) راهکار عجیب یک زوج برای جلوگیری از طلاق

سبک هان ما دانگ HAN MA DANG تکواندو

هان ما دانگ در واقع سبک شکستن اجسام و اشیاء سخت و به نوعی دفاع شخصی است و تکنیک های آن مخصوص تکواندوکاران حرفه ای است و ابزاری برای رسیدن به تکامل در ورزش تکواندو به شمار می رود. تکنیک ها و مهارت های شکستن در مقایسه با تکنیک های مبارزه آسان تر می باشد و توان بدنی با تسلط بر تکنیک های شکستن و مبارزه افزایش می یابد. آموزش فنون مبارزه تا حدی می تواند برای تکواندو کار سودمند باشد. ولی پس از آن ورزشکار باید فنون شکستن را یاد بگیرد تا بتواند تمرینات و مهارت های خود را تکمیل کند. فنون شکستن اشیاء مستلزم تمرینات زیاد تمرکز قدرت و اعتماد به نفس است که ورزشکار باید از قدرت بدنی بالایی برخوردار باشد. لباس تکواندو کبریتی مسابقات سبک هان ما دانگ در واقع به نمایش گذاردن فنون و مهارت های تکواندو است که هر ساله مسابقات آن در سطح جهانی برگذار شده و بسیاری از استادان و قهرمانان جهان در رقابت های این سبک شرکت می کنند.

سبک کیورگی KUORUGI تکواندو

این سبک به نوعی یکی از شیوه های تمرینی  تکواندو برای حضور در مسابقه است و رقابت های آن با قوانین و شرایط ویژه ای انجام می شود. مسابقات این سبک در ۳ راند ۲ دقیقه ای صورت می گیرد تکواندو کاران برای مبارزه بر روی تشک مخصوصی شیاپچانگ حاضر شده و ۱ داور وسط و ۴ داور در اطراف تشک وظیفه قضاوت مبارزه را بر عهده دارند. مسابقات این سبک از قوانین ویژه ای برخوردار است و تکواندوکاران موظف اند از وسایل و تجهیزات ایمنی مانند ناشیم محافظ بیضه کلاه دستکش ساعد بند هوگو محافظ سینه – پشت کمر- شکم  و کلاه و محافظ لثه استفاده کنند.

لباس تکواندو TOBOK

لباس مخصوص تکواندو با نام توبوک TOBOK  شناخته می شود. توبوک شامل لباس تکواندو سان گی شلوار هائی و کمربند تکواندو تی است. این لباس و استفاده از آن تنها برای استفاده در تمرینات نیست بلکه در مسابقات نیز این فرم از لباس استفاده می شود. لباس تکواندو TOBOK سفید رنگ است  و با یک کمربند در دور کمر پوشیده می شود. توبوک در رنگ های دیگری نیز وجود دارد مانند رنگ مشکی که معمولا مربیان این ورزش در هنگام تمرینات از آن استفاده می کنند. در مسابقات تکواندوکاران باید از توبوک سفید استفاده کنند. به طور کلی دو نوع توبوک وجود دارد نوع اول توبوک ضربدری و نوع دوم توبوک یقه هفت و متداول ترین نوع آن توبوک یقه هفت یا پومسه مبارزه که در مسابقات شاهد استفاده از آن توسط تکواندوکاران هستیم. لباس های تکواندو توبوک در سایزهای مختلف به نوعی طراحی می شوند که ورزشکار در هنگام استفاده از آن در هنگام تمرین و یا مبارزه آزادانه بتواند حرکات رزمی خود را اجرا کند. توبوک از جنس پارچه نخی تولید می شوند.

مطلب پیشنهادی

ایده جدید و جذاب طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

عکس غرفه نمایشگاهی غرفه‌ سازی نمایشگاه، فرصتی طلایی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است تا محصولات …