هدیه تبلیغاتی چیست و چرا مهم هستند؟

آیا می دانید هدیه تبلیغاتی چیست و چرا اهمیت دارند؟ ما در این  مطلب قصد داریم تا به شما کمک کنیم معنی و اهمیت این موارد با تاثیر بالا و مقرون به صرفه را درک کنید؛ که می‌توانند نتیجه تبلیغاتی شما را افزایش داده و آگاهی از برند شما را بالا ببرند.

تعریف هدیه تبلیغاتی چیست؟

هدیه تبلیغاتی چیست؟ در پاسخ باید گفت: هر کالا یا محصولی که برای تبلیغ کسب و کار خود هدیه می‌دهید، یک هدیه تبلیغاتی است. معمولاً این هدیه‌ها حاوی برچسب، آرم (لوگو) ، نام یا شماره تلفن و آدرس وب سایت شرکتی است که آن‌ها را به مشتریان خود می‌دهد. آن‌ها معمولاً برای تبلیغ فعالیت خاصی از کسب و کار، مورد استفاده قرار می‌گیرند – یک رویداد، یک محصول جدید، خدمات جدید، یک تخفیف قابل توجه و غیره.

طبق تعریف فرهنگ لغت؛ به «محصولات تبلیغاتی، اقلام تبلیغاتی، کالاهای تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی، یا هدایای تبلیغاتی مانند خودکار، لیوان، کیف، تی شرت، زیر لیوانی، تقویم، کلاه، ساعت، دفتر خاطرات و غیره که به مشتری فعلی یا بالقوه اهدا می‌شود» هدیه تبلیغاتی می‌گویند. این اقلام معمولا حاوی لوگوی سازمان، نام و آدرس شرکت و همچنین اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات هستند و به عنوان یادآوری عمل می‌کنند. به آن تازگی تبلیغاتی یا تخصص تبلیغات نیز می‌گویند.

انواع شرکت‌ها، سازمان‌ها و بنیادها از هدایای تبلیغاتی برای تبلیغ خدمات یا محصولات خود استفاده می‌کنند. بیشتر اوقات، این‌ها محصولاتی هستند که افراد می‌توانند در زندگی روزمره خود از آن‌ها استفاده کنند. در کشورهای اروپایی، صنعت محصولات تبلیغاتی بیش از 20 میلیارد دلار ارزش دارد و در حال رشد است.

همه چیز از کجا شروع شد؟

اول از همه – نسل ما کسی نیست که ایده استفاده ازهدایای تبلیغاتی را برای اهداف بازاریابی و برندسازی به ذهنش خطور کرده است. در واقع، حتی عصر مدرن نیز نمی‌تواند اعتبار محصولات تبلیغاتی را به خود اختصاص دهد.

اولین محصولات تبلیغاتی احتمالاً در طلوع بشریت ظاهر شد، درست زمانی که اولین مردان تجارت را شروع کردند. یک فروشنده معمولی که می‌خواهد بر رقیبش برتری داشته باشد، یک نمونه آزمایشی از کالای خود، یک تکه از بهترین میوه‌ای که داشت یا یک لقمه گوشت مرغوب دست مشتری می‌دهد. با توسعه تمدن ما، استراتژی‌ها شروع به تکامل کردند.

نقطه عطف در آن تکامل سال 1789 بود. این زمانی بود که دکمه‌های یاد بود قبل از انتخابات، به حامیان جورج واشنگتن داده شد. پس از آن، محبوبیت هدیه تبلیغاتی رو به افزایش بود. در طول قرن نوزدهم، خط کش‌های چاپی، اشیاء چوبی، و همچنین تقویم، کیف‌های چاپی، دفترچه یادداشت، بطری آب، جعبه کارت، پیش بند و حتی کلاه اسب وجود داشت.

بیشتر بخوانید:  ساکارز را از کجا تهیه کنیم؟

برخی از حقایق در مورد اقلام تبلیغاتی

یک مطالعه جدید و جامع توسط موسسه غیر انتفاعی PPAI موارد زیر را در مورد اهمیت اقلام تبلیغاتی نشان می‌دهد:

  • محصولات تبلیغاتی رتبه 1 را به عنوان مؤثرترین شکل تبلیغات برای اقدام سریع کسب می کنند (موثرتر از آنلاین، موبایل، چاپ و پخش) و این در تمام نسل‌ها، از نسل پایین تا «نسل خاموش» (آنهایی که بالای 70 سال دارند) است.
  • 9 از هر 10 دریافت کننده کالای تبلیغاتی، نام تجاری (نام یا لوگوی شما) را به خاطر می‌آورند.
  • 8 از هر 10 دریافت کننده یک محصول تبلیغاتی پیام (شعار یا شعار شما) را به یاد می‌آورند.
  • از هر 10 گیرنده یک کالای تبلیغاتی، 7 نفر اطلاعات داده شده را به یاد می‌آورند (مانند یک وب سایت، رسانه های اجتماعی)

همان طور که اعداد بالا نشان می‌دهد، هدایای تبلیغاتی روی نشانه‌ها شلیک می‌شوند. علاوه بر این، CPI (هزینه به ازای نمایش) هدایای به همان اندازه که برای برند سازی مناسب هستند، مقرون به صرفه نیز است.

4 دلیل مهم بودن محصولات تبلیغاتی

ما قبلاً به چندین دلیل اشاره کرده‌ایم که چرا هدایای تبلیغاتی برای شرکت‌ها در سراسر جهان مهم هستند. به طور کلی، ما می‌گوییم که محصولات تبلیغاتی به عنوان یک رسانه تبلیغاتی کارآمد برای شرکت‌ها عمل می‌کنند تا خودشان را تبلیغ کنند و بزرگ‌تر شوند. در این بخش، چهار دلیلی که چرا محصولات تبلیغاتی ممکن است برای کسب و کار شما مهم باشند را به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد. بیایید با اولین دلیل شروع کنیم که چرا چاپ نام شرکت شما بر روی یک ابزار رایگان، مانند کیف‌های حمل و نقل، موس پد، یا یک ماسک صورت سفارشی می‌تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد.

·       دلیل شماره 1: آگاهی از برند را افزایش می‌دهد

اول از همه، هدایای تبلیغاتی و سایر مواردی که برای اهداف تبلیغاتی استفاده می‌شوند، می‌توانند به کسب‌ و کارهای کوچک کمک کنند تا مشتریان بالقوه جدیدی پیدا کنند. شرکت‌ها از طریق هدایای تبلیغاتی و جعبه‌هایی که با دقت طراحی شده‌اند، می‌توانند اثربخشی کمپین‌های بازاریابی خود را افزایش دهند و مشتریان جدید را از محصولات و خدمات خود آگاه کنند.

بیشتر بخوانید:  کشف سوراخ در اتاق خواب که به مکان عجیبی ختم شد!

با توجه به این نکته، یکی از بزرگ‌ترین تحقیقات از مطالعه درج آگهی‌های ۲۰۱۹ بدست آمد، که توسط مؤسسه تخصصی تبلیغات (ASI)بود، نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق افرادی که یک کالای تبلیغاتی دریافت می‌کنند، عموماً تبلیغ‌کننده را به خاطر می‌آورند. به طور خاص، 85 درصد از مصرف‌کنندگان در سراسر جهان به یاد می‌آورند که یک تبلیغ‌کننده محصولی را به آن‌ها داده است، که در این بین پوشاک و پوشیدنی‌ها به یاد ماندنی‌ترین نوع آن هستند.

این امر بسیار چشمگیر است اگر دقت کنید، که چقدر برای سازمان‌ها و شرکت‌ها چالش برانگیز است که مردم برند آن‌ها را به خاطر بسپارند، زمانی که به طور فعال با آن در تماس نیستند. چیزی که این آمار به ما نشان می‌دهد این است که، یک آیتم تبلیغاتی، زمانی که در یک استراتژی بازاریابی با هدف بهبود دسترسی و گسترش مخاطبان هدف شرکت گنجانده می‌شود چقدر می‌تواند قدرتمند باشد.

برای اثرگذاری بیشتر، سعی کنید کالاهای مارک دار را به عنوان یک ابزار بازاریابی در نظر بگیرید که به شما اطمینان می‌دهد، که مردم با محصول شما آشنا می‌شوند و همچنین شانس مخاطبان را برای یادآوری برند شما پس از تعامل با آن‌ها افزایش می دهد.

دلیل شماره 2: با کارمندان خود ارتباط برقرار کنید

دلیل دوم این که چرا ما واقعاً به قدرت هدایای تبلیغاتی اعتقاد داریم این است که آن‌ها ارتباط با کارمندان شما را آسان می‌کنند و همچنین می‌توانند وفاداری به برند را افزایش دهند. شکی نیست که محصولات تبلیغاتی می‌توانند اعتبار یک شرکت را افزایش دهند و کارمندان راحت‌تر با شرکتی که روی هدایای شرکتی با کیفیت بالا سرمایه گذاری می‌کند ارتباط برقرار کرده و با هدایای متفکرانه و مفید احساس قدردانی می‌کنند.

بر اساس گزارش انجمن بین المللی محصولات تبلیغاتی PPAI))، 57 درصد از نیروی کار ایالات متحده در شرکتی باقی می‌مانند که به کارمندان خود اقلام مارک دار هدیه می‌دهد.

چیزی که این مطالعه در سال 2018 به ما نشان می‌دهد این است که، وقتی یک کارمند احساس می‌کند با شرکت ارتباط دارد، به احتمال زیاد به کار برای شرکت ادامه می‌دهد و به آن وفادار است. متعاقباً، این به ما ثابت می‌کند که آیتم‌های تبلیغاتی چقدر می‌توانند کارآمد و مهم باشند تا به شرکت‌ها اجازه دهند با کارمندان خود ارتباط برقرار کنند و به آن‌ها احساس قدردانی و ارزشمندی بدهند.

بیشتر بخوانید:  اجاره تویوتا انتخابی مناسب برای اجاره خودرو اقتصادی

·       دلیل شماره 3: تقویت حضور برند، از طریق بازاریابی مکرر

محصولات تبلیغاتی حضور برند را از طریق بازاریابی مکرر برند تقویت می‌کنند. این بدان معناست که وقتی به مخاطبان خود آیتمی می‌دهید که پیام‌های شما را حمل می‌کند، آن‌ها همچنان با شرکت شما درگیر هستند حتی زمانی که شما فعالانه با آن‌ها در مورد آن صحبت کنید.

بر اساس یک مطالعه تبلیغاتی در سال 2020، یک لباس بیرونی تبلیغاتی را می‌توان تقریباً یک سال و نیم نگه داشت. این بدان معناست که لوگوی شرکت شما و در نتیجه بخشی از برند شما برای مدت طولانی با کسی خواهد بود.

·       دلیل شماره 4: درگیر و وفادار ماندن مخاطبان

دلیل چهارم این که چرا محصولات تبلیغاتی مهم هستند و می توانند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشند، این است که می‌توانند به شما کمک کنند مخاطبان خود را درگیر و وفادار نگه دارید. دلیل این امر بسیار ساده است و کاملاً با آنچه قبلاً در مورد ارتباط با کارمندان و افزایش شناخت برند صحبت کردیم، مرتبط است.

محصولات تبلیغاتی می‌توانند به عنوان ابزارهای بازاریابی قدرتمندی عمل کنند که اساساً می‌توانند به شما در ایجاد یک رابطه طولانی مدت با مشتری و تجربه مثبت برند کمک کنند. علاوه بر این، آن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که با مخاطبان خود در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار کنید.

هنگامی که استفاده از تاکتیک‌هایی را که ارزشی برای مخاطبان ایجاد نمی‌کند متوقف کنید و در عوض آنچه را که نیاز دارند به آن‌ها ارائه دهید، در حالی که نشان دهید واقعاً به آن‌ها اهمیت می‌دهید و برای عشق و حمایت آن‌ها از کسب و کارتان ارزش قائل هستید، یک پایگاه مشتری وفادار خواهید داشت. که به حمایت از شما، ارجاع برند شما و بسیاری از مزایای عالی دیگر ادامه خواهد داد.

هدیه تبلیغاتی و ارتقاء برند

اکنون باید آمار و ایده‌های کافی برای اثبات اهمیت هدیه تبلیغاتی داشته باشید. بودجه خود را مشخص کنید، محصولات خود را انتخاب کنید، اثر خود را اضافه کنید و در بین مخاطبان هدف خود توزیع کنید. اکنون می‌توانید منتظر بنشینید و نتیجه را مشاهده کنید.

https://irankohan.ir/

 

مطلب پیشنهادی

ایده جدید و جذاب طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

عکس غرفه نمایشگاهی غرفه‌ سازی نمایشگاه، فرصتی طلایی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است تا محصولات …