بیوگرافی زهره فکورصبور

بیوگرافی زهره فکرسبور عکس های زهره فکورصبور

زهرا فکور بردبار متولد ۱ فروردین ۱۳۵۷ در تهران، هنرمند تلویزیون، تئاتر و سینمای ایران است.

گفتگو با زهرا فکور باربر

در مورد خانواده خود برای ما بگویید؟

من در یک خانواده 7 نفره هستم. من 3 خاله و 1 برادر دارم، فرزند آخر خانواده هستم و با برادرم رابطه خوبی دارم چون اختلاف سنی نزدیک به یک سال است.

چگونه وارد عرصه بازیگری شدید؟

حقیقت این است که من هرگز در زندگی ام به بازیگری فکر نکردم. پیشنهاد نمایش را به من دادند و من هم پذیرفتم. بعد از آن نمایش هملت را با همه هنرجویان تئاتر بازی کردم. بعد بازیگری برایم سخت تر شد. در روزهای تئاتر، دوستانم پیشنهاد دادند که گروهی به دنبال هنرمندی برای تولید دو فیلم هستند و من به آنجا رفتم و از آنجا برنده شدم و در مربی باغ بی بی گل و راجر جوانی نقش آفرینی کردم. بعد از آن به کلاس بازیگری آقای ساریقیان رفتم و آنجا درس خواندم و اینگونه وارد صحنه شدم.

حرکت با خانواده

در جریان بازی تنها فردی که به این موضوع اعتراض داشت برادرم بود و با توجه به اینکه حدود 1 ساله بودم که پدرم فوت کرد، صحبت های برادرم نه تنها من بلکه همه اعضای خانواده ام را در بر گرفت. برای کار و کار مرا زیر نظر داشت و در کارم حضور داشت و با آن کنار آمد

بیکاری در این سالها

در ابتدا و در سنین پایین هر بازیگری دوست دارد پایان بازیگری را تجربه کند اما بعد از مدتی همه نقش های پیشنهادی یکسان است و علاقه ای به آن ندارم. بعد از بازی در نقش یک نابینا و بر خلاف نقش هایی که در گذشته بازی کرده ام، دوست دارم بازی هایم متفاوت باشد و نقشی را امتحان کنم که کمی بیشتر کنکاش کند. البته اگر بخواهید برای یک نقش منتظر بمانید، عواقب خوبی دارد: اول اینکه مجبور نیستید تصمیمات بلندمدت بگیرید، بالاخره این جنبه مالی زندگی است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سپیده خداوردی

شما نگران فراموش شدن هستید

در واقع من در ابتدا خیلی نگران این مشکل نبودم و توجه زیادی به آن نداشتم، اما به تدریج متوجه شدم که وقتی مردم کار زیادی ندارند، آن را فراموش می کنند و حتی این مشکل باعث شده است. اثر بعدی، اما در پایان من به این مشکل توجه می کنم.اگر فیلمنامه خوب و نقشی متناسب با نوع بازیگری من باشد، اگر کار نکنم، کارگردان ها مرا فراموش می کنند که برای من و همه کسانی که این کار را انجام می دهند بد است.این اواخر زیاد به مهارت های بازیگری ام توجه نمی کنم و به راحتی درام را انتخاب می کنم.

چقدر شهرت خود را می شناسید؟

اگر بخواهم جواب کارهایم را با مردم بدهم، می توانم بگویم که آنها مرا دوست دارند، اما با چند نفر باید سر و کار داشته باشم که بگویم بین همه محبوب هستم، اما خوشبختانه هرکسی که امروز دیدم، از من خوشش آمد.

تاثیرات نقش آفرینی روی شما

شاید درست نباشد، اما بعد از مدتی بازی در یک شخصیت، آنقدر به آن وابسته می شوم که با آن زندگی می کنم، این بخشی از زندگی عادی من است. گاهی حتی آرزو می کنم ای کاش این قسمت از فیلم را متفاوت بازی می کردم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بازیگران سریال نون خ 3 + عکس بازیگران سریال نون خ 3

به عنوان یک هنرمند، شفافیت را در عمل چقدر موثر می دانید؟

ببین وقتی شروع به کار کردم مثل سال 2000 چهره و استایل کمتر تاثیرگذار بود، مهارت بازیگری مهمتر بود، اما امروز این موضوع ارزش بیشتری دارد، من افراد با چهره و استایل را دوست دارم، اما وقتی به درون آنها وارد می شوی، می فهمی که آنها تبدیل به نقطه بی تفاوتی شما می شوندمن فکر می کنم برای یک هنرمند استایل چهره و اندام مهم است، اما از ذات هنرمند که شیوه تصویرسازی، لحن خوب و این چیزهاست غافل نشوید.

رژیم غذایی

از دوران کودکی ورزش های زیادی انجام می دادم و زمانی که بازیگری را شروع کردم، مقداری از وقتم را به کار اختصاص دادم و از ورزش های خاصی که منجر به چاقی و کاهش وزن می شود، پرهیز کردم. من رژیمی ندارم که بگوید من چیزی نمی خورم، اما آن را بسیار رعایت می کنم، مشکل این است که من گیاهخوار هستم، من عاشق غذاهای پخته و سرخ شده هستم، این رژیم غذایی من است و من این رژیم را فقط به این دلیل دارم از رژیم غذایی من

مسافرت رفتن

من عاشق مسافرت هستم اما الان کمتر شده ولی 4.5 سال پیش اگر دو روز کار نمی کردم حتما سفر می کردم که می توانم بگویم سفرم خیلی خوب است. می توانم بگویم این مکان برای من خیلی مهم نیست، اما در بین شهرهایی که به شیراز، شمال و ماشو علاقه دارم، همیشه به پیشنهادهای کاری در شهر علاقه دارم.

آیا فکر می کنید یک دختر مهارت های آشپزی خوب مادرش را به ارث می برد؟

مادرم خیلی خوب آشپزی می کند و گاهی هوس غذا می کنم بنابراین سریع می روم آنجا تا یک قاشق غذا بخورم. من کارهای خانه را آنطور که دوست دارید انجام می دهم، اما آشپزی تعریفی ندارد، فقط غذاهای مورد علاقه ام را تهیه می کنم که بیشتر سالاد و سوپ است.من عاشق تخم مرغ و غذاهای تخم مرغ هستم و هر وقت مامانم این غذاها را درست می کند، بلافاصله به آنجا می روم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سامرند معروف

دوستی شما با هنرمندان چگونه است؟

سعی می کنم با همه هنرمندان تا حدودی رابطه خوبی داشته باشم اما از اخلاق و خوب یا بد بودنش اطلاعی ندارم، بهترین دوستانم از بچگی با هم دوست بوده اند و دوست صمیمی پیدا نمی کنم. برای خودم.

آیا از وضعیت فعلی خود راضی هستید؟

اگر الان حق انتخاب داشتم، احتمالاً بازیگری را انتخاب نمی کردم و اجتناب از این مسائل سخت است. اما بازیگری کیفیتی دارد که گریبان تان را می گیرد و حتی اگر بخواهید مدتی دور بمانید، باز هم وسوسه می شوید که کار کنید.

بهترین و بدترین رفتار شما چیست؟

بدترین شخصیت من این است که حرف مردم خیلی روی من تاثیر می گذارد، با یک کلمه خیلی ناراحت می شوم، با یک کلمه خیلی خوشحال می شوم، فکر می کنم بهترین شخصیت من این است که خیلی زود می بخشم.

درگذشت زهرا فکور باربر:

19 اسفند حوالی ساعت 20 به دلیل مسمومیت دارویی در منزل شخصی خود به بیمارستان مراجعه کرد. متاسفانه پزشکان نتوانستند جان او را نجات دهند و جان باخت.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طراح و بازیگر

زندگی‌نامه مهراب قاسم‌خانی مهراب قاسم‌خانی نویسنده، طرح‌ریز و هنرمند مهراب قاسم‌خانی نویسنده و طرح‌ریز صحنهٔ …