رشد کسب و کار ها با دیجیتال مارکتینگ

مدت هاست که کسب و کار ها به دنیای دیجیتال روی آورده اند. در دنیای اینترنت شما کاربران و مشتریان بیشتری را می توانید جذب کنید که برای شما درآمد میلیونی خواهد داشت.

چرا دیجیتال مارکتینگ؟

پس از همه گیری ویروس کووید 19 بسیاری از کسب و کار ها دچار زیان های مالی شدیدی شدند. اما در این بین بیزینس هایی بودند که وب سایت ها و صفحاتی در شبکه های اجتماعی داشتند و توانستند در زمان قرنطینه بر خلاف سایرین افزایش فروش داشته باشند. در این دوره تبلیغات هدفمندتر و بازاریابی بهتر باعث افزایش چند برابری درآمد کسب و کار ها شد.

دیجی کالا که بزرگترین فروشگاه اینترنتی در سطح خاورمیانه است مجبور به افزایش کارمندان خود در زمان شیوع این ویروس شد. حجم درخواست ها خرید کالا ها به حدی زیاد بود که محصول خریداری شده هفت روز بعد به دست شما می رسید. ویروس منحوس کرونا اهمیت و ارزش دیجیتال مارکتینگ را به همه نشان داد.

در حال حاضر پلتفرم هایی مانند تلگرام و اینستاگرام در کنار وب سایت برای بسیاری از بیزینس ها نه تنها راهی برای نجات بوده بلکه باعث افزایش چند برابری فروش شده است. اما حضور در این فضا ساده و پیش پا افتاده نیست و نیاز به تخصص دارد. دیجیتال مارکتینگ حوزه بزرگیست و داشتن تخصص در تمام حوزه ها کمی دشوار است و نیاز به تجربه زیادی دارد.

بیشتر بخوانید:  نهنگ ولگرد نیمی از کره زمین را شنا کرد!

سئو

ابتدا از سئو شروع می کنیم پر اهمیت ترین شاخه در دیجیتال مارکتینگ که رو به روز شناخته شده تر و سخت از قبل می شود. سئو به معنی بهینه سازی موتور جستجو است که توسط گوگل ارائه شد. گوگل در تلاش برای نمایش نتایج و وب سایت بهتر الگوریتم های متفاوتی را ساخت تا بتوانید نیاز کاربران را رفع کند. سخت گیری سئو در سال های اخیر بیش از قبل شده و هر ساله گوگل الگوریتم های خود را بروز رسانی می کند.

هزینه های سئو زیاد و زمان بر بودن آن باعث شده تا بسیاری از آن صرف نظر کنند. نتیجه نهایی سئو اما شیرین و جذاب است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. اگر قصد یادگیری و آموزش سئو را دارید، آکادمی پاراگراف دوره ای بروز و مناسب الگوریتم های 2021 گوگل دارد.

آکادمی پاراگراف دوره هایی در سطوح متفاوت برای سئو کاران و علاقه مندان به سئو دارد که به شما در یادگیری و کسب درآمد از سئو کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  تک مد فیبر های نوری چگونه انجام میشود

سوشال مارکتینگ

از دیگر روش های حضور در دنیای دیجیتال، شبکه های اجتماعی هستند. حضور در این پلتفرم ها برای کسب و کار ها هزینه نگه داری و خرید دامنه ندارد. پلتفرم هایی مانند اینستاگرام بستری مناسب برای فروش محصولات و ارائه خدمات است. امروزه کاربران زیادی برای خرید خود در کنار گوگل از اینستاگرام استفاده می کنند. قبل از اینستاگرام تلگرام یک پلتفرم مناسب برای فروشندگان بود تا بتوانند با مشترین خود ارتباط برقرار کنند اما بعد از مسدود شدن این نرم افزار بسیاری از کسب و کار ها به اینستاگرام روی آوردند.

حضور در اینستاگرام هم مانند سئو ساده نیست و نیاز به دانش و تخصص دارد. اینستاگرام شاید مانند گوگل الگوریتم های پیچیده و پر راز نداشته باشد اما برای نمایش پست ها از الگوریتم های خود استفاده می کند که برای حضور و پیشرفت در آن باید شناختی از این الگوریتم ها داشت.

ایمیل مارکتینگ

شاید ایمیل مارکتینگ مانند رو شاخه قبلی پیچیده و سخت نباشد اما بسیار تاثیر گذار است. کاربرانی که وارد سایت شما شده اند ممکن است در خبرنامه شما عضو شوند یا در سایت شما ثبت نام کنند. ارسال تخفیفات ویژه یا محصولات ویژه برای کاربران می تواند این کاربران را به وب سایت شما بازگرداند و باعث خرید آن ها شود. به هیچ عنوان ایمیل مارکتینگ را نادید نگیرید.

بیشتر بخوانید:  لوله استیل چیست؟

اس ام اس مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ در کنار ایمیل مارکتینگ یکی از عوامل تاثیر گذار در بازگشت کاربران است. وب سایت های زیادی در ایران این خدمات را به شما عرضه می کنند که می توانید با ثبت نام و مشاهده پنل ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. حتما در کنار ایمیل مارکینگ از اس ام اس مارکتینگ هم استفاده کنید.

جمع بندی

عدم حضور در فضای مجازی امروزه به ضرر کسب و کار شما خواهد بود. حتی بسیاری از حوزه ها که شاید تصور کنند نیازی به حضور در شبکه های اجتماعی را ندارد اما آن ها از معجزه سئو و دیجیتال مارکتینگ اطلاعی ندارند. به شمام توصیه می کنیم این فعالیت را نادید نگیرید.

منبع: آکادمی دیجتال مارکتینگ پاراگراف

مطلب پیشنهادی

ایده جدید و جذاب طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

عکس غرفه نمایشگاهی غرفه‌ سازی نمایشگاه، فرصتی طلایی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است تا محصولات …