عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای جهان را بشناسید

در این گزارش کوتاه، تعدادی از غذاهای عجیب و غریب دنیا که توسط مردم محلی با علاقه سرو می‌شود را مشاهده می‎کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گاهی در زندگی چیزهایی می‌بینیم یا می‌شنویم که شاید باورش برایمان سخت و یا غیرقابل درک باشد، بنابراین آن‌ها را عجیب و حتی گاهی دور از عقل و منطق می‌دانیم. این موارد عجیب می‌تواند هرچیزی حتی غذا خوردن را شامل شود که بسته به فرهنگ، جغرافیا و دین و آیین، متغیر است. در کشورهای مختلف جهان نیز گاهی در فرهنگ و سلیقه غذا خوردن، تفاوت‌های چشمگیری وجود دارد که در این گزارش، برخی از آنان را می‌خوانید.

کاسو مارزو در ایتالیا

کاسو مارزو نام پنیری است که در مناطق کوهستانی جزیره ساردینیا ایتالیا توسط روستائیان از شیر گوسفند تهیه می‌شود، این پنیر در زبان ایتالیایی به معنای پنیر فاسد است و به عنوان خطرناک‌ترین پنیر دنیا شناخته می‌شود و برخلاف انتظار، محبوبیت زیادی در برخی از مناطق ایتالیا دارد. حشرات در این پنیر تخم گذاری می‌کنند و لاروهایی در آن ایجاد می‌شود که شروع به خوردن چربی‌های پنیر و هضم آنان می‌کنند.

گفته می‌شود کاسو مارزو تنها تا زمانی که کرم‌ها در آن زنده هستند قابل استفاده است و بعد از آن کاملا فاسد به حساب می‌آید بنابراین ایتالیایی‌ها تا زمانی که کرم‌ها درون پنیر فعال هستند آن را می‌خورند و با وجود آنکه این لاروها می‌توانند تا حدود 15 ساعت بالا بپرند و حین درست کردن ساندویچ مشکل سازی کنند.

 چندش آورترین غذاها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

خرید و فروش پنیر کاسو مارزو به دلیل خطرناک بودن آن و ایجاد بیماری‌های مختلف از سوی وزارت بهداشت ممنوع شده اما مردم آن را برای مصارف خانگی خود درست می‌کنند و در بازارهای سیاه به فروش می‌گذارند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) سوگواری بازماندگان سونامی با تلفنی که هیچ جا وصل نیست!

رتیل در کامبوج

در خیابان های فرعی در سراسر کامبوج ، حشرات سرخ شده بسیار پرطرفدار است و به عنوان یک میان وعده عالی در نظر گرفته می شود. آن‌ها در روغن سیر سرخ می شوند، از خارج ترد و از داخل گوشتی هستند. هرچند عمده این حشرات را رتیل‌ها و عنکبوت‌ها تشکیل می‌دهند اما سوسک‌ها و ملخ‌ها نیز از دست آنان در امان نیستند.

 چندش آورترین غذاها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
 چندش آورترین غذاها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

میوه دوریان، بیشتر در کشورهای جنوب شرقی آسیا

دوریان جزو مواردی است که یا آن را دوست دارید یا از آن متنفر هستید. این میوه بوی به شدت بدی دارد که باعث شده ورود آن به هتل‌، هواپیما، وسایل نقلیه و سایر مکان‌های عمومی ممنوع باشد. افرادی که با آن برخورد داشته‌اند بوی آن را بسیار متعفن دانسته و به چیزی شبیه ماهی گندیده نسبت می‌دهند بنابراین تعجب می‌کنند چطور ممکن است عده‌ای دیگر اقدام به خوردن چنین چیزی کنند. در صورتی که طرفداران این میوه نظر متفاوتی دارند و معتقدند هرکس یک بار این میوه را بخورد معتاد آن می‌شود.

 چندش آورترین غذاها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

بالوت در فیلیپین (و سایر مناطق جنوب شرقی آسیا)

بیشتر بخوانید:  لبخند شیرین حیوانات به بهانه روز جهانی خنده

بالوت به عنوان یک غذای خوشمزه در فیلیپین در نظر گرفته می‎شود، یک تخم اردک نابارور یا همان جنین اردک که جوشانده شده و سپس به همراه کمی نمک و سرکه خورده می شود. یک جهانگرد که این غذا را در فیلیپین امتحان کرده است می‌گوید: «پیشنهاد می‌کنم هنگام خوردن این غذا چشمان خود را ببندید وگرنه با صحنه چندش‌آوری مواجه می‌شوید. اگر تخم اردکی که پخته شده کم سن دار تر باشد ممکن است در آن چند پر و یک منقار هم پیدا کنید.»

 چندش آورترین غذاها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
 چندش آورترین غذاها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 خوکچه هندی در آمریکای جنوبی (پرو ، اکوادور ، بولیوی)

خوکچه هندی از گذشته‌های دور به عنوان یک حیوان آزمایشگاهی شناخته می‌شود و در بسیاری از کشورها به عنوان یک حیوان دست آموز در خانه‌ها نگهداری می‌شود، بنابراین اگر یک خوکچه هندی یا همستر خانگی دارید، به آن‌ها بگویید خوش شانس هستند که در آمریکای جنوبی قرار نگرفتند زیرا در آنجا خوکچه هندی به عنوان یک غذای خوشمزه در نظر گرفته می شود. سرخ شده و تفت داده می‌شود تا زمانی که از خارج ترد شود، اغلب آن را با سیب زمینی یا برنج به همراه چیلی سرو می کنند.

 چندش آورترین غذاها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

هاگیس در اسکاتلند

هاگیس که بیشتر به عنوان یکی از غذاهای ملی اسکاتلند شناخته می شود، یک پودینگ خوش طعم است که از قلب، جگر و ریه‌های گوسفند تشکیل شده و همراه با آرد جو دوسر و ادویه جات مختلف خرد و مخلوط می‌شود. بعد از اینکه آن را به صورت سوسیس مانند درآوردند، در معده گوسفند می‎ریزند و پخته می شود. این غذا جزو غذاهای ارزان است که عموم مردم توانایی خرید آن را دارند و در فست فود هم به عنوان همبرگر و سوسیس استفاده می‎شود. معمولا آن را به همراه مقداری سرشیر، شلغم و پوره سیب زمینی هم سرو می‎کنند.

بیشتر بخوانید:  باریک‌ترین خانه آمریکا با عرض دو متر/ عکس

پای مرغ در آسیا و البته سایر نقاط جهان

گرچه پای مرغ به عنوان یک غذای خوشمزه چینی شناخته می‌شود اما در سراسر جهان خورده می شود. در چین این غذا در بخار سس شیرین و برخی ادویه‌ها پخته می‌شود، شما با خوردن پای مرغ مقدار کمی کلاژن، چربی و گوشت دریافت می کنید. اعتقاد بر این است که پای مرغ منبع غنی کلسیم و ویتامین D است و خوردن آن به شما پوستی سالم و جوان و می‌دهد و فواید زیادی برای سلامتی دارد. کشورهای دیگر مانند جامائیکا و آفریقای جنوبی نیز نسخه های خاص خود را از این غذای استخوانی دارند.

 چندش آورترین غذاها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 ستاره دریایی در چین

یک جهانگرد به اسم جیم می‌گوید:« وقتی شنیدم که ستاره های دریایی در چین سرخ و خورده می‌شوند باور نمی کردم و در حالی که من می‌دانم مردم چین تقریباً همه چیز را می‌خورند، اما خوردن یک ستاره دریایی من را گیج می‌کند. من شخصاً هرگز آن را نخورده‌ام، زیرا نمی‌توانستم خودم را به آن برسانم.

 چندش آورترین غذاها,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

مطلب پیشنهادی

ارسال پیامک انبوه با سیم کارت همراه اول

احتمالا تمام صاحبان کسب و کار، حداقل یک بار به ارسال پیامک انبوه با سیم …