لوازم خرده ریز آشپزخانه شامل چه مواردی است؟

یک آشپزخانه، بدون خرده ریزهایش یک آشپزخانه نیست؛ حتی یک اتاق معمولی هم نیست، چه برسد به اینکه بخواهد قلب تپنده و پر جنب و جوش هر خانه ای باشد. شما برای آنکه بتوانید این مهم ترین فضای خانه را به یک فضای به درد بخور و کاربردی تبدیل کنید، باید خرده‌ ریزها و وسایلی را در آن قرار دهید. اگر نمی دانید خرده ریزهای آشپزخانه شامل چه مواردی است، با ما در ادامه همراه باشید.

7 مورد از ضروری ترین وسایلی که در هر آشپزخانه باید وجود داشته باشد!!!

1- لوازم برقی

جان هر آشپزخانه ای به لوازم برقی بسته است که در آن وجود دارد. اگر در یک آشپزخانه لوازم برقی وجود نداشته باشد، اصلا نمی توان در آن فضا مشغول به کار شد. از جمله لوازم برقی مورد نیاز هر آشپزخانه می توان به مخلوط کن، چرخ گوشت، همزن برقی و مایکروفر اشاره کرد.

2-وسایل مورد نیاز برای نگهداری مواد غذایی

بیشتر بخوانید:  چرا در سفر به دبی، پارک آبی وایلد وادی را نباید فراموش کرد؟

شاید اهمیت وسایل مورد نیاز برای نگهداری و فریز کردن غذا به اندازه لوازم برقی نباشد، اما اگر در یک آشپزخانه وسایل این چنینی وجود نداشته باشد، خانم خانه دار، کارش لنگ می ماند. انواع و اقسام متفاوت از این ظروف در بازار موجود است که از بین تمامی آنها ظروف ساخته شده از جنس سیلیکون گزینه بهترین برای خرید به شما می روند. ضرر این ظرف ها از ظرف های پلاستیکی به مراتب کمتر است و خاصیت مواد غذایی در آنها بهتر حفظ می شود. در هنگام خرید دقت داشته باشید که درب ها، خیلی خوب در جای خود چفت شوند تا هوا به داخل ظرف وارد نشود.

3-لوازم مخصوص شیرینی پزی و قنادی

همیشه که نمی شود برای خرید کیک و شیرینی به قنادی رفت. گاهی اوقات برخی از ما دلمان می خواهد یک کیک و شیرینی خانگی بپزیم و از طعم متفاوت آن لذت ببریم. برای رسیدن به چنین هدفی، باید وسایل و ابزار مورد نیاز آن در آشپزخانه فراهم باشد. از جمله وسایل شیرینی پزی و قنادی می توانیم به همزن، قالب کیک، سینی فر، کاغذ روغنی و غیره اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید:  مشاوره سئو با چاشنی مارکتینگ

4-وسایل مخصوص پخت پز

وسایل مخصوص پخت و پز یکی از مهم ترین و اصلی ترین ابزارهای هر کدبانوی ایرانی است. البته این وسایل تنها محدود به قابلمه نیست و تابه ها را نیز می توان یکی از زیر مجموعه های اسباب پخت و پز در خانه ها دانست. سعی کنید بهترین و مناسب ترین قابلمه و تابه را خریداری کرده و به سراغ انواعی بروید که به راحتی خراب نمی شوند. یادتان باشد، برخی از ما آنقدر پولدار نیستیم که مرتبا بتوانیم قابلمه و تابه بخریم.

5-خرده ریزهای مربوط به پخت و پز

در یک آشپزخانه، تنها با قابلمه و همزن و دستگاه چرخ گوشت نمی توان آشپزی کرد؛ شما برای آشپزی به خرده ریزهای دیگری نیاز دارید که از آن جمله می توانیم به رنده، قاشک های مخصوص هم زدن غذا، ملاقه، کفگیر، آبکش، چاقو، شیر جوش و ابزاری مانند این اشاره کنیم. نبود این وسایل در آشپزخانه کار ما را دچار اختلال می کند.

بیشتر بخوانید:  طراحی و اجرای صفر تا صد استخر سونا جکوزی

وسایلی که در بالا معرفی کردیم، از کجا بخریم؟

حالا که با وسایل مورد نیاز در آشپزخانه آشنا شدید، خوب است به این موضوع نیز بپردازیم که اصلا باید این وسایل را از کجا بخریم؟ آیا می توان کاری کرد که قیمت این اسباب برای ما، مناسب و مقرون به صرفه تمام شود؟ آیا مرکزی وجود دارد که بتواند تنوع قابل ملاحظه ای از این وسایل را در اختیار ما بگذارد؟

اگر سوالاتی که در فوق پرسیدیم، سوال شما نیز هست، توصیه می کنیم مطلب “خرده ریز آشپزخانه از کجا بخرید” را مطالعه کنید؛ ما در این مقاله به صورت مفصل همه چیز را شرح داده ایم.

مطلب پیشنهادی

ایده جدید و جذاب طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

عکس غرفه نمایشگاهی غرفه‌ سازی نمایشگاه، فرصتی طلایی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است تا محصولات …