نگاهی به CRM و دلایل استفاده از آن

مشتریان یکی از مهم ترین بخش یک کسب و کار و یا یک سازمان می باشند، هر اندازه که یک سازمان به صورت گسترده هم فعالیت کند، بدون وجود مشتری نمی تواند به کسب و کار خودش ادامه دهد. امروزه ارتباط داشتن و مهم تر از آن نگهداری ارتباط با مشتریان اهمیت زیادی دارد و سبب می شود تا یک مجموعه بتواند به فعالیت خودش ادامه دهد.

میزان رضایت مشتریان، خدمات ارائه شده، مشارکت و تعامل با آن ها تماما در یک مجموعه موفق باید بررسی شود. اگر شما امروزه شرکت های موفق را در سراسر دنیا بررسی کنید، متوجه می شوید که آن ها از طریق مشتریان خودشان به این مرحله رسیده اند.

قسمت اعظمی از بخش فروش به مشتریان ارتباط دارید به همین دلیل امروزه نرم افزارهای CRM نسبت به گذشته محبوبیت بالاتری پیدا کرده و گسترش بیشتری داشته اند.

CRM  چیست؟

سی آر ام به نرم افزاری گفته می شود که هدفش ایجاد ارتباز موثر و تعامل سازی با مشتریان و ارائه پاسخ مناسب به آن هاست تا یک کسب و کار بتواند از جنبه مشتری مداری به موفقیت برسد.

در واقع CRM یک استراتژی می باشد که مشارکت فعال را با مشتریان انجام می دهد. سی آر ام موفق یک کسب و کار را از دید مشتری دیده و برنامه خودش را با تجربه مشتریان در نظر می گیرد.

به عبارت دیگر crm در نرم افزارمالی یا استراتژی به کسب و کارها کمک کرده تا شکاف و فرصت های لازمه را فراهم ساخته و ارتباط موثر تری بین شرکت و مشتریان خودش ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:  آموزش معماری را از کجا یاد بگیرم ؟ (ورود به بازار کار)

البته لازم به ذکر است که سی آر ام فقط یک نرم افزار نیست بلکه ابزاری می باشد که به مدیران و مسئولان یک سازمان امکان می دهد تا روی فعالیت ها و روابط خودشان بهتر عمل کرده و همکاری های طولانی مدت داشته باشند.

انواع CRM

سی آر ام ها مانند هر استراتژی و برنامه دیگر انواع گوناگونی دارند اما به صورت کلی سی آر ام هایی که در مجموعه ها به کار می روند عبارتند از:

CRM  استراتژیک

این یکی از انواع سی آر ام است که استراتژی کسب و کارتان را در حوزه مشتری مداری و محوری هدایت می کند و به  کسب وکارها کمک کرده تا مشتریان جدید را جذب کرده و آن ها را ترغیب به خرید کنند. در کنار آن، این نرم افزار سبب می شود تا مشتریان فعلی خودشان را راضی نگه داشته و آن ها را سود آور بدانند. این مدل سی آر ام نقش مهمی در هر سازمانی بازی کرده چون که سبب می شود تا فرهنگ های سازمان صحیح  در یک کار صورت داشته باشد.

CRM  عملیاتی

این مدل دیگری از CRM ها می باشد که فرآیندهای ارائه خدمات به مشتریان مانند فروش، بازاریابی و ارائه خدمات پس از آن را مدیریت کرده و کمک می کند تا فرآیندها سازمان به جهتی شکل بگیرد که تا نیازهای مشتریان پس از فروش هم برآورده شود. شما با کمک نرم افزار CRM می آموزید که چطور حجم زیادی از اطلاعات مشتریان و فایل های آن ها را طبقه بندی کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

بیشتر بخوانید:  جای دست‌های مرموز متعلق به کیست؟

CRM  تعاملی

این مدل CRM  رابطه شما با محیط بیرون را به درستی بررسی کرده و ارزش زیادی برای مشتریان خودش قائل می شود. در واقع این سیستم سبب می شود تا بازخورد مشتریان را دریافت کرده و با توجه به آن ها ازشان کمک بگیرید. درخواست های آن ها را بشنوید و جنبه های مختلف را در نظر داشته باشید، بعضی از کانال های ارتباطی شامل ایمیل، چت، پیامک و تلفن را هم در این مدل می توانید به کار ببرید.

مزایای استفاده از نرم افزار CRM

برای این که شما بتوانید نتایج خوبی را به دست آورید باید بدانید که نرم افزار CRM  تا چه اندازه روی کسب و کار شما تاثیر می گذارد که مزایا و برتری های آن عبارتند از:

ایجاد هدف در راستای کسب و کار

یکی از ویژگی هایی که این نرم افزار دارید این است که شما می توانید آن را با توجه به کسب و کار و اهدافی که دارید استفاده کنید. این نرم افزار سبب می شود تا شما نقاط ضعف و قوت خودتان را بهتر بشناسید. در واقع این نرم افزار کمک می کند تا شما بتوانید خیلی ساده و راحت مشتریان ثابت خود را داشته و به تعداد آن ها بیافزایید.

 

افزایش تعامل در تیم سازی

یکی دیگر از مزایا و برتری های CRM  این است که به مدیران ارشد کمک می کند تا تیم سازی را خیلی بهتر انجام دهد و کنترل و پیگیری مشتریان را بهتر انجام دهند. مشارکت کردن و انجام کار گروهی سبب شده تا یک کسب و کار بتواند به خوبی عمل کند، در واقع کارهای بزرگ امروزه با تیم های خوب و همکاری با انجام می گیرد. شما زمانی که از این نرم افزار استفاده می کند نظم و مدیریت در کار گروهی تان بیشتر شده و تماما نتایج آن را خواهید دید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید قسطی مبل و سرویس خواب

اولویت بندی

یکی دیگر از قابلیت هایی که نرم افزار های سی آر ام در اختیار شما قرار می دهند، افزایش میزان بهره وری و درآمد می باشد. شما با توجه به این عامل می توانید در کم ترین زمان ممکن موارد و نیازهایی که دارید را بررسی کرده و هر کدام از آن ها را در نظر داشته باشید. امروزه حسابداری بخش مهمی است که به شما کمک کرده تا ساده تر به داده ها برسید. این مجموعه قابلیت این را دارد تا اولویت بندی مناسبی برای شما انجام داده و با سایر نرم افزارها ارتباط داشته باشد.

خرید و سفارش نرم افزار CRM

شما می توانید از مجموعه هایی که در این زمینه فعالیت می کنند کمک گرفته تا در کم ترین زمان ممکن بتوانید از نرم افزار های آن ها استفاده کنید. در حال حاضر قیمت نرم افزار CRM با توجه به کیفیت و امکاناتی که به شما می دهد برآورد شده و شما می توانید پیش از سفارش از مجموعه عرضه کننده، لیست قیمت ها را دریافت نمایید.

مطلب پیشنهادی

ایده جدید و جذاب طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

عکس غرفه نمایشگاهی غرفه‌ سازی نمایشگاه، فرصتی طلایی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها است تا محصولات …